به گزارش خبرنگار ایرنا ،سید مصطفی موسوی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اعلام این که تمامی شهرستان های استان صاحب شهرک تخصصی صنفی می شوند ، افزود : مزیت های تخصصی هر شهرستان ، مبنای ساخت شهرک صنفی غیر دولتی قرار می گیرد.
بر اساس آمار رسمی فرمانداری بابلسر ، تنها در شهر ' بهنمیر ' به عنوان یکی از بخش های این شهرستان هم اکنون افزون بر 80 نمایشگاه صنعت مبل وجود دارد که افزون بر یک هزار نفر در کارگاههای تولیدی و نمایشگاه مشغول کار هستند.
ساخت شهرک صنفی آهن فروشان بهشهر هم تابستان پارسال آغاز شد.
استان مازندران سالانه با تولید حدود یک میلیون تن برنج سفید 42 درصد برنج کشور را تامین می کند و ساماندهی عرضه برنج با ایجاد مرکز بین المللی تجارت برنج ایران در آمل از تابستان امسال شروع می شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران توضیح داد : بر اساس تفاهم‌ نامه اتاق اصناف و بازرگانان و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در هر استانی با توجه به ظرفیت‌ های موجود شهرک تخصصی ، مشاغل صنفی ایجاد می‌شود.
وی هزینه نگهداری 40 شهرک و ناحیه صنعتی در استان را بالا توصیف کرد و گفت : در حال حاضر مهم ترین ماموریت این شرکت گسترش خدمات عمومی و زیر ساختی از جمله گاز رسانی و ایجاد تصفیه خانه در شهرک های صنعتی است.
موسوی از تهیه بانک اطلاعاتی جامع از مشکلات ، نیازمندی ها و چالش های واحدهای صنعتی مستقر در هر شهرک صنعتی استان مازندران خبر داد و گفت : 70 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک ها برای تامین وثیقه گرفتن تسهیلات با مشکل مواجه هستند.
وی با اشاره به بررسی شفاف واحد های صنعتی و تولیدی که در سال های گذشته تسهیلات هنگفتی را دریافت کرده اند ولی به مرحله تولید و اشتغال نرسیدند، گفت: بیشتر این واحد در مرحله جانشینی و تملک بانک ها قرار دارند.
مدیر عامل شهرک های صنعتی مازندران توجه به اهلیت صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی را مهم توصیف کرد و گفت : اگرچه دولت تدبیر و امید دستور ویژه ای را برای شکل گیری کارگروه بررسی موانع تولید داده است، اما عمده این واحدها معوقات بالای بانکی دارند.
** مطالعات پنج هزار کیلومتری هوایی ژئوفیزیک مازندران
مدیر کل زمین شناسی و اکتشافات استان مازندران نیز در این نشست خبری از انجام مطالعات هوایی ژئوفیزیکی پنج هزار کلیومتر مربعی در استان خبر داد و گفت : در این روش بدون تخریب محیط زیست ،پایش ها تا عمق 200متری برای فعالیت های فلزی و غیر فلزی بررسی شده است.
مهرزاد قنبرزاده با بیان اینکه در حوزه زمین شناسی دریایی نیز ۱۲۰ کیلومتر از ساحل محمودآباد تا فرح آباد ساری پایش شده است ، افزود : مخاطرات دریایی برای توسعه گردشگری دریایی و پرورش ماهی در قفس نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
وی گفت: همچنین در تهیه نقشه های زمین شناسی تاکنون نقشه های ۲۵۰ هزار و ۱۰۰ هزار در مقیاس استان تهیه شده است .
قنبر زاده از تهیه 2 نقشه مربوط به قله دماوند خبر داد و گفت: با توجه به مشاهدات خروج گازهای آتشفشانی در دماوند ، مرکز پایش دماوند ایجاد شده است .
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.