به گزارش خبرنگار ایرنا ، دمای هوا در مناطق مختلف مازندران از اوایل این هفته مرز 40 درجه سانتی گراد بالای صفر را پشت سر گذاشت و در بعضی مناطق به مرز 45 درجه رسید.
بر اساس اعلام کارشناسان هواشناسی ، احساس گرما در هوای شرجی تابستانی مازندران همواره بین پنج تا 10 درجه بیشتر از دمای ثبت شده است و به همین دلیل نیز میزان استفاده از وسایل سرمایشی را افزایش می دهد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که رکورد مصرف روزانه برق در مازندران به میزان 200 مگاوات جا به جا شد که کم سابقه است .
حسین افضلی افزود : روز دوشنبه هفته جاری همراه با اوج گیری گرمای هوا ، مصرف برق مشترکین مازندرانی در ساعت پیک به سه هزار و 100 مگاوات رسید که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش دارد.
سال گذشته در گرم ترین روز پیک مصرف مازندرانی ها 2 هزار و 900 مگاوات ثبت شده بود.
افضلی گفت که این رکورد شکنی اگر چه برای پست های برق بالا و خطوط انتقال خسارتی در پی نداشت ، اما منجر به خارج شدن برخی دستگاه از مدار شده بود.
وی همچنین با بیان اینکه ظرفیت تولید استان مازندران حدود یک هزار و 800 مگاوات است ، افزود : در حال حاضر در زمان پیک مصرف حدود یک هزار و 300 مگاوات کسری تولید در استان داریم که از طریق شبکه توزیع تامین می شود .
مدیرعامل برق منطقه ای مازندران به قطعی مکرر برق نیز اشاره کرد و گفت : این قطعی به دلیل کمبود تولید در کشور و همچنین بهره مندی بخشی از برق استان از شبکه سراسری است.
افضلی با اشاره به پیش بینی تداوم گرما تا اوسط هفته آینده ، هشدار داد : ممکن است مصرف برق مشترکین استان مازندران نیز از این میزان کنونی عبور کند.
میانگین مصرف برق در استان مازندران در بیش از 10 ماه از سال حدود یکهزار و 200 مگاوات است .
** خسارت 12 میلیاردی گرما به خطوط توزیع برق مازندران
گزارش دریافتی از شرکت های توزیع برق مازندران نشان می دهد که افزایش مصرف برق در روزهای گذشته بیش از 12 میلیارد ریال خسارت به شبکه توزیع استان وارد کرد.
مازندران دارای 2 شرکت ' توزیع برق مازندران ' به مرکزیت ساری و ' غرب استان ' به مرکزیت نوشهر است که در مجموع به یک میلیون و 830 هزار مشترک برق رسانی می کنند و از این میزان بیش از 80 درصد مشترکین خانگی هستند.
میزان خسارت در حوزه مدیریت شرکت توزیع برق مازندران که از گلوگاه تا انتهای محمود آبا را پوشش می دهد ، حدود هفت میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام شده است .
همچنین خسارت ناشی از گرما به شبکه توزیع غرب استان که از سرخرود تا رامسر را زیر پوشش دارد ، بیش از پنج میلیارد ریال اعلام شده است .
خسارت گرما بیشتر به کابل ها و سیم های توزیع ، ترانس ها ، فیوز ، تابلوی برق و پست های زمینی وارد شده است .
استان مازندران دارای سه میلیون 200 هزار نفر جمعیت است که در برخی ایام سال به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوای خنک با ورود جمعیت شناور این آمار تا یک میلیون نفر در روز بیشتر می شود.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.