به گزارش خبرنگارایرنا، علی اکبر زلیکانی در بیست و پنجمین نشست شورای اسلامی شهر ساری که عصر روز سه شنبه در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر برگزار شد، میزان اختلاس پرونده شهرداری را یک هزار و 150 میلیارد ریال بیان کرد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساری میزان اختلاس پرونده شهرداری ساری را 2 هزار و 900 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی مدعی شد در بررسی اولیه که از سوی سازمان بازرسی نسبت به این پرونده انجام شده حدود یک هزار و 500 میلیارد ریال از پرونده اتهام به اختلاس یکی از سازمان های تابعه شهرداری کاهش یافت.
زلیکانی از اعلام این پرونده از سوی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساری که در یک نشست خبری انجام شده ابراز گله مندی کرد و اظهارداشت : به نظر می رسد دادستان عمومی و انقلاب باید فرصت می داد تا پرونده به خوبی مورد بررسی قرار گیرد و در صورت قطعی شدن اتهام در اختیار افکار عمومی قرار می گرفت.
شهرداری ساری با سازمان های تابعه چون سازمان عمران، فضای سبز، آرامستان ، میوه و تره بار و پسماند در سال جاری حدود 5 هزارمیلیارد ریال اعتبار دارد که بیشترین اعتبار سازمان های تابعه مربوط به سازمان عمران است.
**** برخورد با متخلفان
نایب رئیس شورای شهر ساری که در این نشست با وجود حضور رئیس شورای شهر، ریاست جلسه را بر عهده داشت گفت که در صورت اثبات اتهام درخواست ما نیز شناسایی و برخورد با متخلفان احتمالی است.
زلیکانی اضافه کرد : شورای اسلامی شهر نیز از برخورد قاطع با متخلفان برخورد می کند.
***پیشنهاد الکترونیکی شدن قراردادها در شهرداری
رئیس کمیسیون طرح و برنامه شورای اسلامی شهر ساری از اجرای سامانه الکترونیکی شدن عقد قراردادها اعم از پیمانکاری، دریافت عوارض و سایر خدمات مالی شهرداری خبرداد.
قاسم قاسمی در این نشست هدف از اجرای این سامانه را شفاف سازی قراردادها، جلوگیری از تخلف و تسهیل در خدمات دهی و نظارت بهتر بر عملکرد شهرداری بیان کرد.
به گفته وی این کمیسیون به دنبال عقد قرارداد با بنیاد ملی نخبگان مازندران برای اجرای سامانه الکترونیکی شدن فروش و توزیع میوه و تره و بار است.
در این نشست با پیشنهاد شهرداری ساری و تایید شورای اسلامی شهر 100 میلیون ریال کمک مالی به محمد براری قهرمان ساروی وزنه برداری جهان موافقت شد.
همچنین در این نشست شورای اسلامی شهر ساری با پرداخت کمک موردی که در مجموع افزون بر 250 میلیون ریال است به پرسنل بیمار شهرداری، یکی از هفته نامه های محلی و چند شهروند بیمار دیگری که در تامین هزینه درمان مشکل داشتند، موافقت کرد.
در بیست و پنجمین نشست شورای اسلامی شهر ساری از 9 عضو شورا ، 8 نفر حاضر بودند و فرامرز نقیبی که شایعاتی پیرامون استعفایش در اعتراض به عدم پاسخگویی شهرداری و معاونانش به سوالات شورای شهر بیان شد، حضور نداشت.
اگرچه استعفای 2 نفراعضای شورای اسلامی شهر از سوی روابط عمومی تکذیب شد، ولی حضورنیافتن فرامرز نقیبی که سابقه حضور در دوره های قبلی این نهاد را در کارنامه اش دارد، ابهام در مورد استعفایش را زیاد کرد.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.