مهدی عباسی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گرانفروشی و عدم درج قیمت را مهم ترین تخلف این فعالان اقتصادی در مازندران اعلام کرده است.
وی افزود : در این مدت چهار هزار و 443 فقره پرونده برای متخلفان اقتصادی تشکیل و طبق قانون نیز با این متخلفان برخورد شده است.
عباسی زمان رسیدگی به شکایت متخلفان اقتصادی را حدود 15 روز در تعزیرات اعلام کرد و از مردم خواست تا هر گونه کم فروشی ، گرانفروشی ، فروش خارج از شبکه و سایر تخلفات را به شماره 135 تعزیرات و 124 صنعت، معدن و تجارت اطلاع رسانی کنند.
پارسال 17 هزار متخلف اقتصادی در مازندران به ارزش 130 میلیارد ریال جریمه شده بودند که طبق گزارش تعزیرات استان حدود70 درصد از محکومیت این متخلفان وصول شد.
مازندران بیش از150 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب دارد که پیش بینی می شود حدود 50 هزار واحد نیز بدون پروانه در این خطه شمال کشور فعالیت داشته باشند.
** ممنوعیت نگهداری ارز در منازل
مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران همچنین نسبت به نگهداری ارز در منازل هشدار داد و گفت که نگهداری ارز بیش از 10 هزار دلار در منازل بدون داشتن مدارک قانونی برای سفر خارجی ممنوع است.
عباسی افزود : کسانی که این میزان ارز در منزل داشته باشند درصورت گزارش مردمی و یا مشاهده بازرسان به عنوان ارز قاچاق دو برابر ارزش ارز در اختیار جریمه می شوند.
وی خرید و فروش سکه در طلافروشی ها را نیز طبق ابلاغیه جدید غیر قانونی اعلام کرد و این فعالیت را مربوط به صرافی ها دانست.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.