قاسم شهابی روز دوشنبه در گفت گو با ایرنا افزود: تغییر ساعت کار ادارات که از ابتدای هفته جاری در استان آغاز شد، روزانه حداقل 30 مگاوات صرفه جویی در مصرف برق ادارات دولتی به همراه داشت .
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران تاکید کرد: تمامی ادارات موظف می باشند که از ساعت 11 صبح دیزل ژنراتور های خود را وارد مدار کرده و از انرژی برق تولید خود استفاده کنند .
شهابی با بیان اینکه مصرف برق ادارات دولتی روز گذشته در پیک مصرف به 120 مگاوات رسید، گفت: هشت درصد از برق استان توسط ادارات مصرف می شود.
گفتنی است بر اساس دستور العمل استانداری تمامی ادارات موظف هستند که از ساعت 6 و 30 دقیقه تا 13 و 30 دقیقه فعال باشند و این موضوع تا پایان هفته برای تمام ادارات لازم اجرا می باشد.
طبق طرح پایش ادارات که از سوی شرکت های توزیع برق مازندران انجام می شود، درصورت مشاهده مصرف برق خارج از دستور العمل اعلامی، برق ادارات قطع خواهد شد.
باید یادآور شد که مازندران دارای 2 شرکت 'توزیع برق مازندران' و 'غرب استان' است و آمار ذکر شده شرکت توزیع برق مازندران مربوط به شهرستان گلوگاه تا انتهای حوزه شهرستان آمل است که 80 درصد آنان مشترکین خانگی می باشند.
** گرمای هوا مصرف برق را 30 درصد افزایش داد
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اعلام کرد: روز گذشته یک هزار و 800 مگاوات در حوزه مشترکین شرکت توزیع برق مازندران مصرف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است .
شهابی گرمای 40 درجه ای را عامل اصلی افزایش مصرف برق دانست و افزود: متاسفانه برغم اعلام قبلی برای مدیریت مصرف خانگی اما هنوز شاهد روند بی رویه افزایش مصرف انرژی برق در تناسب با میزان مشترکین هستیم.
وی گفت که قطعی برق در استان با تداوم گرمای هوا ادامه خواهد داشت و اگر مردم برق بدون قطعی می خواهند باید در مصرف خود صرفه جویی کنند.
شهابی اعلام کرد: علت قطعی برق در روزهای اخیر در استان، افزایش دمای خطوط به دلیل افزایش بار مصرف، افت فرکانس و همچنین کمبود تولید در شبکه سراسری است و احتمال می رود تا پایان هفته ادامه داشته باشد.
بر اساس آمار مصرف برق سراسر استان مازندران در 10 ماه از سال به طور میانگین 800 مگاوات است که در تابستان به حدود 2 هزار مگاوات می رسد.
طبق توصیه های شرکت های برق مازندران، مشترکین خانگی، در مدیریت مصرف انرژی تلاش کنند و استفاده از وسایل برقی پر مصرف در زمان پیک مصرف خودداری نمایند.
همچنین توصیه شده است که تمامی مشترکین کولرها و سامانه های سرمایشی خود را بر روی درجه معمولی و یا 25 درجه تنظیم کنند.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.