به گزارش خبرنگارایرنا،محمد اسلامی عصر یکشنبه درنشست شورای هماهنگی بانک های دولتی مازندران در ساری افزود: بازگشت سرمایه بانک ها موجب می شود تا این بنگاه های اقتصادی قدرت مانور بیشتری برای حمایت از تولید و اشتغال داشته باشند.
نماینده عالی دولت در مازندران اضافه کرد : اگر بانک ها به عنوان بنگاه های مالی و اقتصادی تقویت شوند، بسیاری از مشکلات کمبود منابع مالی در حوزه کارآفرینی بر طرف خواهد شد و همه باید برای کارآمدی بانک ها تلاش کنند.
اسلامی با اشاره به فعالیت بانک های غیردولتی دراین خطه شمال کشور از این بنگاه های مالی خواست منابع شان را در رونق تولید ، اشتغال و بازسازی بافت فرسوده به کار گیرند.
رئیس شورای هماهنگی بانک های مازندران میزان منابع بانک های این استان را ناچیز دانست و گفت که باید منابع بانک های این خطه شمال کشور به 2 برابر افزایش یابد.
منابع بانک های مازندران 220 تا 230 هزار میلیارد ریال برآورد می شود که افزون بر 10 تا 15 درصد از این منابع بانکی در قالب تسهیلات سررسید و معوقه در اختیار مردم و بنگاه های اقتصادی و تولیدی قرار دارد.
استاندارمازندران هدف از تحریم از سوی دشمنان نظام را ضربه زدن به اقتصاد کشور دانست و این حرکت را در جهت تشدید نارضایتی اجتماعی در جامعه بیان کرد و از مدیران خواست تا برنامه های خود را در جهت خدمتگزاری بیشتر به مردم تدوین کنند.
اسلامی پاسخگویی به مطالبات مردم را در گروه سخت کوشی و تزریق روحیه انقلابی و جهادی دانست.
*** تحقق صادرات 3 میلیارددلاری راهبرد اقتصادی مازندران
رئیس شورای توسعه صادرات مازندران تحقق صادرات 3 میلیارددلاری برای این خطه شمال کشور را تا پایان برنامه ششم توسعه از برنامه راهبردی دانست و گفت که تا پایان برنامه ششم باید میزان صادرات این استان به 3 میلیارد دلار در سال برسد.
اسلامی گفت که مازندران با تولید سالانه 6 میلیون تن محصولات کشاورزی توان توسعه صادرات به این میزان را دارد.
هم اکنون صادرات غیر نفتی مازندران با احتساب کالاهایی که از سایر استان های کشور انجام می شود سالانه حدود یک میلیارد دلار تخمین زده می شود.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.