براساس اعلام معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران در سه ماهه نخست امسال بیش از 17 میلیون نفر شب اقامت مسافر در این استان ثبت شد که 35 درصد در مناطق ییلاقی بود .
توزیع متوازن جمعیتی سفر در مازندران همواره یکی از مسائلی بود که مسئولان حوزه گردشگری استان به دنبال راهی برای اعمال آن بودند و گرما به همراه ویژگی خاص شرجی بودن هوا باعث شده تا مسافران خانه های مسافر و مکان های بوم گردی در دل ارتفاعات و مناطق کوهستانی را بر ویلاهای ساحلی ترجیح دهند.
پیشتر و در سال های قبل در فصل تابستان ، حضور مسافران و گردشگران برای استفاده از سواحل دریا و شنا کمتر به آنها برای سفر به مناطق ییلاقی فرصت می داد و باعث می شد تا بیشتر گردشگران مناطق ییلاقی را افراد بومی و آشنا به منطقه تشکیل دهند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت که گرما و رطوبت هوا توانست در توزیع متوازن جمعیتی سفر در فصل تابستان امسال کمک کند .
مهران حسنی افزود : سواحل دریا همواره هدف سفر هموطنانمان به مازندران بود و این مساله باعث می شد تا توزیع متوازن جمعیتی سفر در این استان رخ ندهد .
وی گفت : حضور پرشمار مسافر در شهرهای ساحلی همواره موجب بروز مشکل ترافیک و پرشدن ظرفیت اقامتگاهها در این مناطق می شد و مسافران به چادرخوابی روی می آوردند .
معاون میراث فرهنگی مازندران گفت : بهار امسال بیش از 17 میلیون نفر شب اقامت مسافر در استان ثبت شد که 35 درصد مربوط به خانه های مسافر و بوم گردی های مناطق ییلاقی بود.
81 واحد اقامتگاه بوم گردی و بیش از 700 واحد خانه مسافر در مازندران وجود دارد که اکثر این مراکز اقامتی در روستاهای ییلاقی واقع هستند.
مشاهدات خبرنگاران ایرنا هم حاکیست که بر ورود مسافران و گردشگران به مناطق ییلاقی و کوهستانی مازندران در دو روز گذشته به خاطر گرمای بیش از حد هوا افزوده شده است .
روند افزایش گرمای مازندران بر مدال 40 درجه از اوایل هفته گذشتته آغاز شد و از شنبه این هفته به اوج رسید.
بر اساس اعلام هواشناسی مازندران ، گرمای هوا و افزایش تبخیر آب دریا سب شده است تا میزان رطوبت هوا در این استان دیروز به 80 درصد در شهرهای ساحلی برسد که بیشترین میزان مربطو به شهرهای نوشهر ، رامسر و بندرامیرآباد بود.
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.