هیات وزیران در جلسه اخیر خود به استانداران اجازه داد در صورت افزایش دما به 45 درجه بنا بر تشخیص شرکت های توزیع نیروی برق و با هدف بهینه سازی در مصرف انرژی، ساعات شروع و پایان کار ادارات و دستگاههای مشمول را به 6 و 30 دقیقه صبح تا 13و 30 دقیقه تغییر دهند.
همچنین تمامی دستگاههای اجرایی مکلف شدند در فصل تابستان به نحوی در مصرف انرژی برق مدیریت کنند که مصرف آنها نسبت به مدت مشابه در سال قبل حداقل 10 درصد کاهش یابد.
در این مصوبه بر هماهنگی ، نظارت دقیق و مستمر شرکت های توزیع بر اجرای برنامه های تعیین شده، تشکیل کارگروه ها، هماهنگی لازم با مسئولین استان و شهرستانی بویژه فرمانداران در راستای حمایت های همه جانبه در جهت اجرای کامل مصوبه تاکید شده است .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران روز یکشنبه در گفت و خبرنگار ایرنا ، هدف از اجرای این طرح را مدیریت صحیح مصرف انرژی ، آموزش و اطلاع رسانی در خصوص نحوه صرفه جویی ذکر کرد و گفت : بررسی ها نشان می دهد که عمده مصرف کننده انرژی ، سیستم های سرمایشی ادارات دولتی هستند که بر اساس مصوبه دولت این مراکز علاوه بر شروع یک ساعت زودتر ساعات کار، باید پیک بار مصرفی را 10 درصد کاهش دهند.
کیوان فرح زاد افزود : با توجه به اهمیت این موضوع ، استانداری و شرکت های توزیع، مسئول پایش و بررسی مصرف برق ادارات شده اند و به صورت هفتگی و ماهیانه وضعیت مصرف برق هر سازمان را رصد خواهند کرد.
وی گفت : همچنین گروه ارزیابان در زمان پیک بار (اوج مصرف) از ساعت 13 تا 17 در تابستان سال جاری، با مراجعه به ساختمان های اداری مشترکان نسبت به ارزیابی شاخص های عملکردی مدیریت پیک بار مصرفی ادارات اقدام می کنند و نتایج عملکرد به استانداری گزارش خواهند داد.
او افزود : ادارات دولتی و حتی شرکت های هشتگانه امور توزیع برق برق غرب مازندران نیز ملزم رعایت این مصوبه هستند و طبیعتا اگر چشم پوشی کنند، متحمل جریمه و حتی ممکن است قطعی برق می شوند .
از مجموع 577 هزار مشترک برق در این منطقه دستکم 480 هزار مشترک خانگی و بقیه نیز تجاری ، صنعتی ، اداری و کشاورزی هستند.
براساس گزارش های منابع رسمی ‌، حدود 50 درصد میزان مصرف برق را مشترکان خانگی تشکیل می دهند ولی در این میان حدود 180 مشترک پرمصرف شناسایی شده اند.
میزان مصرف روزانه تا پنجم تیر ماه 470 مگاوات بود . تا 600 مگاوات مشکلی ندارد .
7078/1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.