به گزارش خبرنگار ایرنا ، اختلاف هفت تا 10 درجه ای دمای هوای ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی با دمای احساسی به همراه رطوبت بالا در مازندران نشان می دهد که این روزها رسیدن به جای خنک در تابستان در این استان آرزوی دست نیافتنی خواهد بود .
در هواشناسی منظور از دمای هوای یک شهر یا یک منطقه ، دمای هوایی است که توسط دماسنج در یک پایگاه هواشناسی اندازه گیری می شود اما دمای احساسی نیز به عواملی مانند رطوبت ، وزش باد و تابش آفتاب بستگی دارد و در مجموع این عوامل باعث می شود تا دمای محیط متفاوت از دمای واقعی احساس شود .
هنوز چند روزی از آغاز فصل تابستان نگذشته است که گرمای هوای 35 تا 40 درجه سانتی گراد را مردم در مازندران لمس می کنند و این گرما با رطوبت تا 80 درصدی بویژه در شهرهای ساحلی همراه است .
هوای گرم و رطوبت بالای شهرهای ساحلی مازندران برای افراد غیر بومی که عادت به این شرایط آب و هوایی ندارند سخت و غیر قابل تحمل و حتی برای نفس کشیدنشان مشکل ساز خواهد بود .
کارشناس مرکز پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : دمای 35 درجه ای امروز ساری ، مرکز استان مازندران طی روزهای آینده 2 الی سه درجه افزایش خواهد یافت و این افزایش دمای در دیگر نقاط استان تا پایان هفته به همین شکل خواهد بود .
محمد ابراهیم تاکامی با اشاره به اینکه رطوبت هوا در شهرهای مازندران متغییر است ، ادامه داد : ساری با دمای هوای 35 درجه سانتی گراد ، رطوبت 56 درصدی را داشته است .
وی که میزان رطوبت نوشهر و رامسر 2 شهر ساحلی مازندران را برای امروز به ترتیب 80 و 79 درصد اعلام کرد و گفت که بندر امیرآباد و بابلسر به ترتیب رطوبت 73 و 66 درصدی داشتند .
به گفته این کارشناس هواشناسی مازندران با توجه به این شرایط گرمای هوا و رطوبت بالا ، میزان دمای احساسی فراتر از میزان درج شده در ایستگاهها است .
وی ادامه داد : بطوریکه در حالیکه امروز دمای هوای ساری 35 درجه است با در نظر گرفتن هفت درجه بیشتر ، دمای احساسی این شهر امروز 42 درجه سانتی گراد می باشد .
تاکامی اظهار داشت : این شرایط گرم هوا تا پایان هفته جاری ادامه دارد و پیش بینی می شود اواخر هفته رگبار پراکنده در نواحی غربی مازندران را شاهد باشیم .
وی شرایط دریا در مازندران در این ایام را آرام با موج کوتاه اعلام کرد .
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.