معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استفاده از فناوری ارتباطات در حوزه سلامت هزینه ها را کنترل و کاهش می دهد.

به گزارش ایلنا از ساری،نصرالله جهانگرد امروز در همایش نشست کشوری دبیران کلان مناطق آمایش فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ساری به اهمیت" آی سی تی" در بخش های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری جدیدی را در بخش فناوری شاهد هستیم، ضمن اینکه باید روندهای فناوری در حوزه «آی.سی.تی» موردتوجه قرار گیرد.

وی فناوری آی تی را در اداره و توسعه کشور لازم دانست و با تاکید بر امنیت دیتا در شبکه اطلاعات، افزود: تراکنش پولی، احراز هویت و اطلاعات مکانی مواردی است که باید از امنیت بالایی برخوردار باشند.

معاون وزیر فناوری و ارتباطات با بیان اینکه همه دستگاه ها معتقدند که بدون ICT بسیاری از فعالیت های جاری انجام پذیر نخواهد بود ،گفت: در حال حاضر بکارگیری آی سی تی منجر به تغییرات لگوریتمی شده است.

وی به استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: فناوری اطلاعات در آینده نزدیک کارامدی حوزه سلامت را تحت تاثیر قرار می دهد که برگشت ناپذیر می شود.

جهانگرد با بیان اینکه در قانون برنامه توسعه فناوری و ارتباطات به حوزه سلامت، نظام مالیات ونظام تدارکات توجه خوبی شده است،ادامه داد: این موضوع در اولویت های حوزه فناوری اطلاعات قرار گرفت و توجه به این سه بخش بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

وی با اعلام اینکه بیش از 6 درصد از بودجه کشور در حوزه سلامت هزینه می شود، گفت: در حال حاضر بیش از یکصد هزار میلیارد ریال در حوزه سلامت هزینه می شودکه با استفاده از فناوری اطلاعات هزینه ها کاهش و کارامدی دستگاه ها افزایش پیدا می کند.

جهانگرد با تاکید بر اینکه مدیریت هزینه و درآمد حوزه بهداشت و درمان در ارتقای سلامت جامعه برای دولت مهم و حائز اهمیت است ،افزود: تجهیز حوزه سلامت به پرونده الکترونیک سلامت می تواند، بستر مناسبی برای ارتقای سیستم سلامت باشد و هزینه ها را کنترل و کاهش دهد.

با بیان اینکه ساختار، فرآیندها و نیروی انسانی در بکارگیری و توسعه " آی سی تی"  موثر است ،گفت: بدون در نظر گرفتن موارد مطروحه اجرای عملیات فناوری امکان پذیر نخواهد بود.

معاون وزیر فناوری ارتباطات و اطلاعات از تجهیز استان ها به بالن بومی برای برقراری ارتباطات در نقاط کور خبر داد و گفت:در این طرح برای مواقع اضطراری ارتباطات مورد نیاز را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برقرار می‌کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.