علی‌اکبرعلیزاده روز چهارشنبه به مناسبت هفته قوه قضائیه به خبرنگاران گفت : از سال های پیش بویژه از زمان آغاز بکار دولت تدبیر و امید از محدوده حدود 60 کیلومتری ساحلی این شهرستان، بیش از 10 کیلومتر آن که در اختیار بخش خصوصی بود، آزاد شد.
وی تصریح کرد : در حال حاضر به علت اجرا نشدن کامل طرح آزاد سازی حریم 60 متری و نیز انجام اقداماتی مانند مجهز کردن مناطقی از این حریم آزاد سازی شده به مبلمان شهری از جمله در منطقه ساحلی کپور چال نوشهر از این که دوباره شاهد تصرف این مناطق از سوی متصرفان باشیم ، دور از انتظار نیست .
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نوشهر گفت : از 2 سال پیش تاکنون زحمات زیادی از سوی دستگاههای اجرایی شهرستان از جمله منابع طبیعی، بنادر و دریانوردی و فرمانداری به همراه همکاری مالکان برای آزاد سازی سواحل انجام گرفت که در صورت ابتر ماندن این طرح تمامی آنها پایمال خواهد شد و تصرف ها آغاز می شود.
علیزاده ، اجرای طرح های گردشگری با هدف استفاده عموم مردم و گردشگران از سواحل آزاد شده دریا را از مطالبات بحق مردم بر شمرد و افزود: با اجرای چنین طرح هایی در ساحل علاوه بر جلوگیری از تصرف مجدد به لحاظ اقتصادی نیز برای مردم شهرستان آورده خوبی به همراه خواهد داشت.
وی بر برخورد قاطع با متصرفان سواحل و اراضی منابع طبیعی در شهرستان تاکید کرد و خواستار اطلاع رسانی مردم در صورت مشاهده هر گونه تصرف شد.
علیزاده در ادامه به قطع بیش از 300 درخت در اراضی منابع طبیعی و اشخاص حقیقی نوشهر برای ایجاد خط انتقال برق نیروگاه نوشهر اشاره کرد و گفت: با جدیت و حساسیت بالایی قطع این تعداد درخت از سوی دستگاه قضایی پیگیری می شود.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 19 هزار و 530 فقره پرونده به دادسرا شهرستان وارد و در این مدت نیز 19 هزار و 947 فقره پرونده نیز مختومه شد که 417 پرونده آن برای سال 95 بود.
دادستان نوشهر با اشاره به ورود هشت هزار و 22 فقره پرونده در سال گذشته به شورای حل و اختلاف شهرستان از خروج هفت هزار و 994 فقره از آنها در سال 96 خبر داد و تصریح کرد: نتیجه 2 هزار و 800 فقره پرونده از آنها با تلاش این دستگاه به صلح و سازش منجر شد.
وی با اشاره به آغاز فصل تابستان و حضور گسترده گردشگران در منطقه نمونه گردشگری سیترا از خدمات دهی و مدیریت نامناسب این مجموعه به عنوان یک برند استانی و کشوری انتقاد کرد.
رئیس دادگستری شهرستان نوشهر نیز در نشست خبری اظهار داشت: در سال جاری تاکنون 2 هزار و 742 فقره پرونده در دادگاه های این شهرستان تشکیل شده و 2 هزار و 795 پرونده مختومه شده که بیشترین آنها مربوط به تامین خواسته، مطالبه وجه و اقساط و بدهی بوده است.
ابراهیم علیزاده نیکو با اشاره به کمبود نیرو در دستگاه قضایی افزود: دستگاه قضایی شهرستان نوشهر با 37 درصد ظرفیت در حال خدمت رسانی به شهروندان است که با پی گیری های صورت گرفته و موافقت رئیس قوه قضایی قرار است تا 2 ماه آینده 12 نیروی کارمند اداری به این مجموعه اضافه شود.
شهرستان نوشهر با جمعیتی دست کم 123 هزار نفر در غرب مازندران واقع است.
/1899/1295
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.