محمد انصارالحسینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس آمار سال گذشته حدود 40 هزار دانش آموز استان مازندران مسیر خانه تا مدرسه را با سرویس های مجاز طی کردند.
وی با اشاره به اینکه در کشور های توسعه یافته و در حال توسعه جابجایی دانش آموزان اکثرا با سرویس مدرسه انجام می شود، گفت: اما در کشور و بخصوص استان مازندران که مردم از وضعیت مالی بهتری برخوردارند، هنوز دانش آموزان توسط والدین جابجا می شوند.
رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش مازندران گفت: یکی از اصلی ترین عامل این است که متاسفانه در کشور فرهنگ استفاده از خودرو شخصی در میان خانواده ها نهادینه شده است.
انصار الحسینی ترافیک شدید شهرها در زمان آغاز مدرسه و تعطیلی مدرسه را حاصل همین موضوع دانست و اظهار کرد: افزایش مصرف سوخت و آلودگی هوا نیز از دیگر پیامدهای آن است که بر اساس تاکید روانشناسان تاثیر منفی بر سلامت و روان دانش آموز هم خواهد داشت.
وی بیان کرد: اکثر والدین فقط برای یک فرزند خود با خودرو شخصی وارد خیابانهای شهر می شوند که از نظر امنیت و اقتصادی نیز به صرفه نیست.
رئیس انجمن اولیا و مربیان مازندران اعتماد والدین به سرویس های 'آزاد بر' را دیگر عوامل فقدان استفاده از سرویس های مجاز دانست و گفت: به دلیل غیر قابل کنترل بودن این خودرو ها آمار دقیقی از آنها وجود ندارد .
**آموزش و پرورش هیچ مسئولیتی برای سرویس های آزاد قبول نمی کند
انصار الحسینی اظهار کرد : مدارس و آموزش و پرورش هیچ مسئولیتی در قبال سرویس های شخصی و آزادبرهای دانش آموزان قبول نمی کنند .
وی ادامه داد: سرویس های مجاز مدارس از فیلتر ها و کلاس های توجیهی خاصی می گذرند که متشکل از نیروهای انتظامی ، پلیس راه و انجمن اولیا و مربیان ، اموزش و پرورش و دیگر دستگاهها هستند .
او همچنین افزود : بر تمامی سرویس های مدارس مجاز نظارت مستمر و سخت گیرانه ای می شود که این نظارت در سرویس های شخصی امکان ندارد .
رئیس اداره انجمن و اولیا استان مازندران اظهار داشت : سرویس های مجاز از ظرفیت سرنشین مشخص براساس تعداد صندلی و همچنین بیمه ماشین و دانش آموزان برخوردار هستند و در صورت تخلف از انتقال دانش آموزان منع خواهند شد .
انصار الحسینی گفت : متاسفانه برخی از خانواده ها برای پرداخت مبلغ کمتری سرویس های آزادبر را انتخاب می کنند که هیچ گونه استانداردی در آنها رعایت نمی شود و نظارتی هم بر آنها نیست .
وی همچنین تاکید کرد : خانواده ها برای استفاده از سرویس های مجاز مدارس از طریق مدیر مدرسه و با ارسال نامه کتبی اقدام کنند و هر گونه قرارداد خارج از مدرسه مسئولیت با خانواده خواهد بود.
رئیس انجمن اولیای استان مازندران افزود : تمامی مدیران مدارس موظف هستند که فرم درخواست و یا عدم درخواست سرویس مدرسه را به دانش اموز والدین در زمان ثبت نام تحویل دهند.
انصار الحسینی با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته 6 هزار و 800 دستگاه خودرو سرویس مجاز مدرسه از انواع اتوبوس ، مینی بوس ، ون و سواری برای جابجایی دانش اموزان فراهم شد گفت : برای تامین سرویس های مجاز مدرسه هیچگونه مشکلی وجود ندارد.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.