به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، بر اساس این تفاهم نامه ، شبکه نوآوری و فناوری استان با هدف کمک به رشد استارت‌آپ ها و کسب و کارهای نوین با استفاده از ظرفیت‌ بنگاههای اقتصادی مازندران از یک‌سو و ظرفیت‌ دانشگاههای موجود در استان از سوی دیگر راه‌اندازی می شود.
همچنین مقرر شد شبکه نوآوری و فناوری مازندران با به‌کارگیری ظرفیت‌های ملی و استانی ، حمایت راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری و همکاری همه‌جانبه استاندار مازندران با محوریت پارک علم و فناوری مازندران تشکیل شود.
ایجاد همگرایی در فعالان حوزه اقتصاد دانش بنیان در مازندران با اولویت حل مشکلات مازندران در زمینه هایی مانند مدیریت پسماند، صنایع تبدیلی، استفاده از منابع عظیم دریای خزر ، گردشگری و با حضور پررنگ بخش خصوصی از اهداف مهم این شبکه اعلام شده است .
شبکه نوآوری رویکردی قابل توجه برای توسعه نوآوری به شمار می رود .
تولید محصولات و خدمات پیچیده نیازمند ویژگی ها و اجزای بسیاری است و برای آن ، نیازمندی های چند گانه مثل یکپارچگی مهارت ها مطرح می شود. شبکه نوآوری یک راه حل سازمانی برای این امر است. بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان اهمیت این شبکه ها را در توسعه ظرفیت نوآوری، رقابت پذیری بین المللی و خلق ثروت شناخته اند.
شبکه های نوآوری شامل کسب و کارها، سازمان های پژوهشی، دانشگاه ها و دولت است که در کنار هم برای یک هدف نوآوری مشترک تلاش می کنند و دارای مزایای بسیاری نظیر تسهیم خطر پذیری، هزینه های پژوهش و توسعه و دسترسی به تخصص هاست.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.