نماینده ولی فقیه در مازندران پایبندی به اصول قضاوت و صدور حکم بر اساس عدالت را بسیار مهم دانست و ادامه داد: مهمترین وظیفه قضات، قضاوت عادلانه و ایجاد اعتماد در جامعه است.

به گزارش ایلنا از ساری،آیت الله نورالله طبرسی ظهر امروز در دیدار با مدیران دستگاه قضایی استان مازندران  با یادآوری هفته قوه قضائیه یاد و خاطره شهید بهشتی را گرامی داشت و اظهار داشت: عدالت اساس کار قضاوت است.

وی افزود: حق قضاوت بدون اجازه ی خدا جایز نیست و قضاوت باید از مجرای الهی باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ما همه ی قضات را قبول نداریم مگر اینکه قاضی که حکمش نافذ باشد و ولی فقیه در راس حکومت قرار داشته باشد.

وی افزود: تشخیص حق بین دو طرف دعوا کار بسیار سختی است چون قاضی باید بین دو نفر قضاوت کند که نسبت به قاضی از حق و حقوق خودشان آگاه تر هستند ولی قاضی نسبت به دو طرف اطلاعات کمتری و باید براساس مستندات قضاوت کند.

آیت الله طبرسی در ادامه به سختی ها و حساسیت های شغل قضاوت اشاره کرد وافزود: شغل قضاوت همانگونه که در احادیث و روایات آمده جایگاه ویژه و خاصی دارد ولی بخاطر حساسیت و اهمیت کار بسیار شغل سخت و  طاقت فرسایی است.

وی پایبندی به اصول قضاوت و صدور حکم بر اساس عدالت را بسیار مهم دانست و ادامه داد: مهمترین وظیفه قضات، قضاوت عادلانه و ایجاد اعتماد در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: هر چقدر که دستگاه قضایی با عدالت و انصاف به مشکلات مردم رسیدگی کند مردم  به دستگاه قضایی اطمینان بیشتری پیدا خواهند کرد؛بنابراین دستگاه قضایی همچون شهید بهشتی راه عدل و داد را سرلوحه کارهای خود قرار دهد .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.