مدیرعامل شرکت گازاستان مازندران می گوید: دراین استان 53 شهر و1961 روستا ازموهبت گازبهره مند هستند.

به گزارش "ایلنا" ازساری؛ تلاش مسئولان شرکت گازاستان مازندران همت خویش را به کاربسته اند تا آحاد مردم استان درجای جای این خطه ازایران اسلامی طعم شیرین عدالت وتوزیع متوازن امکانات را بچشند.

امروزگاز محور توسعه است همچون آب و برق و راه و بزرگراه! اگر آب منشاء آبادانی است؛ برق و گاز را هم باید به این فهرست اضافه کرد و زیرساخت هایی مانند جاده و بزرگراه همچنین.

مازندران استانی وسیع است که درآن کوه وجنگل ودریا ؛ طبیعتی بکر را ایجاد کرده؛ نقاط صعب العبورش هم فراوان! واینجاست که زحمات وتلاش های مسئولان شرکت گازاستان بیش از پیش رخ می نماید!

تلاش مسئولان همچنان که معطوف به گازرسانی به شهرهاست؛ روستاها نیز دراولویت برنامه ریزی آنان هست وهمین که 1961 روستا ازنعمت گازبهره مند شده اند وگازرسانی به تمامی روستاهای بالای 20 خانواردرسال 97 دراولویت اهداف این شرکت قرارگرفته بیانگرروحیه جهادی مدیران این شرکت می باشد.

"جعفراحمد پور" مدیرعامل شرکت گازاستان مازندران با بیان این مطلب که عملیات گازرسانی به 474 روستاو 4 شهربا جدیت وتمام قوا درحال انجام است، می گوید: جمعیت روستایی برخوردارازگاز دراستان طی دو سال گذشاه رشد قابل ملاحظه ای داشته وبا پایان یافتن پروژه های در دست اجرا، امسال ضریب نفوذ گاز دربخش روستایی افزایش می یابد.

به گفته وی درمناطق کوهستانی نمی توان ازلوله برای گازرسانی استفاده کرد بنابراین ازطریق  CNG گازرسانی به این مناطق صورت گرفته که سرمایه گذاری مورد نیاز برای این کار160 میلیارد ریال می باشد.

اجرای 735 کیلومترخط انتقال وتغذیه 19 هزارو 450 کیلومترشبکه اجرا و همچنین 737 هزارانشعاب نصب وبهره مندی بیش ازیک میلیون و314 هزارمشترک ازنعمت گازازجمله اقدامات درخور تحسین شرکت گاز استان مازندران است که به گفته مدیرعامل شرکت گازاستان، همکاری همه نهادهای خدمات رسان لازم است تا گاز به همه روستاهای محروم برده شود.

" احمد پور" شمارپیمانکاران همکارشرکت گاز استان را 18 نفراعلام کرد که ازفروردین سال جاری تاکون 176 کیلومتر مسیر را برای گازرسانی لوله کشی کرده و 6  هزار و 230 مشترک جدید به جمع مشترکان گازاستان اضافه شده اند.

به گفته وی تا پایان سال جاری 152 روستا درهزارجریب ونکاء، 105 روستا درکیاسر و56 روستا درمنطقه دو دانگه ازنعمت گازبهره مند خواهند شد وبه این ترتیب تعداد مشترکان گازدراستان مازندران به مرز یک میلیون و 315 هزارخواهند رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با اشاره به این که پیمانکاران شرکت گازدرروستاهای صعب العبور ازنکاء تا رامسردرحال انجام کارمی باشند، گفته: گازرسانی به 80 روستا درسواد کوه درد ستور کار است که بخشی از آن تا هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی مهمترین مشکل پیش روی شرکت گاز استان مازندران را وصول مطالبات 200 میلیارد تومانی ازصنایع و سایرمشترکان اعلام نموده که می تواند عملیات گازرسانی در استان را با مشکلات مواجه کرده و به همین علت گزینه های دیگر ازجمله دریافت تسهیلات ازبانک ها را در دستور کار قراردادیم تا پروژه های دردست اجرا متوقف نشده و روند خدمت رسانی به مردم خوب استان مختل نگردد.

مدیرعامل شرکت گازاستان مازندران با اشاره به این که از دیگر قدامات انجام شده شرکت درسال گذشته انعقاد 52 پیمان گازرسانی با اعتبار3000 میلیارد ریال بوده است، یادآورمی شود: با اجرای 1814 کیلومتر شبکه های تغذیه وتوزیع روستایی وشهری دراستان، تعداد70 هزارمشترک جدید به شمارمصرف کنندگان استان اضافه شدند.

احمد پور از مصرف 6 میلیارد و 800 میلیون مترمکعب گازطبیعی درسال 96 توسط مشترکان خبر داد وگفت: درحال حاضر 99 درصد خانوارهای شهری و 91 درصد خانوارهای روستایی استان مازندران تحت پوشش گاز رسانی قراردارند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.