مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا از طرح آب شیرین کن دریای خزر با 40 میایارد تومان سرمایه گذاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا ،مهمترین طرح های در دست اجرا در نیروگاه شهید سلیمی نکا را طرح آب شیرین کن آب دریای خزر عنوان کرد و گفت: این طرح با 40میلیارد تومان سرمایه گذاری با 35درصد پیشرفت در حال اجرا است.

محسن نعمتی امروز در نشست خبری مدیران صنعت برق با اصحاب رسانه که در استانداری مازندران برگزار شد ، مهمترین طرح های در دست اجرا در نیروگاه شهید سلیمی نکا را طرح آب شیرین کن آب دریای خزر عنوان کرد و گفت: این طرح با 40میلیارد تومان سرمایه گذاری با 35درصد پیشرفت در حال اجرا است.

وی هنوز 25درصد مصرف مازوت در نیروگاه نکا وجود دارد

مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا با بیان اینکه خط انتقال گاز سمنان - کیاسر - نکا که پارسال به بهره برداری رسیده است، به محل نیروگاه متصل شده ، افزود: به دلیل افت فشار در فصل زمستان ، هنوز حدود 25درصد مصرف انرژی نیروگاه از سوخت فسیلی مازوت است.

مدیر عامل نیروگاه نکا گفت: قطعات اصلی نیروگاه که در داخل کشور تولید می شود ، کیفیت بالاتری از قطعات خارجی دارد.

وی با اشاره به اینکه در تعمیرات میاندوره ای و اساسی واحد های بخار و سیکل ترکیبی این نیروگاه ، از قطعات شرکت های داخلی استفاده می شود ، افزود: علیرغم اینکه عمر نیروگاه بخاری این نیروگاه به 40 سال رسیده است، اما با انجام درست و به موقع تعمیرات و نگهداری اصولی توسط متخصصان داخلی ، شاهد ادامه تولید انرژی برق در نکا هستیم.

نعمتی به خودکفایی تولید یک قطعه نیروگاهی که ارزش خارجی آن 2و نیم میلیون یورو است، اشاره کرد و ادامه داد: این قطعه که توسط صنایع دفاعی و نظامی ایران ساخته و به تولید مورد نیاز رسیده است ، 12میلیارد تومان صرفه اقتصادی برای کشور دارد.

وی به تولید 11میلیارد کیلو وات ساعت برق در سال گذشته در نیروگاه نکا اشاره کرد و اظهار داشت: این مقدار تولید بر اساس برنامه سالانه محقق شد.

نعمتی با اشاره به اینکه از اسفند پارسال تاکنون مصرف مازوت در نیروگاه نکا متوقف شده ، گفت: با توجه به اینکه عمده مصرف مازوت نیروگاه در فصل سرما و زمستان است؛ عدم استفاده از مازوت به عنوان سوخت نیروگاه نکا در گرو افزایش فشار گاز به این نیروگاه و اتصال به شبکه سراسری گاز است که با راه اندازی خط جدید پارس جنوبی این مهم برطرف می شود.

وی تصریح کرد: به طور یقین مازوت برای فرسودگی و حفظ صحیح قطعات نیروگاهی مناسب نیست و ما علاقه ای به مصرف این سوخت نداریم اما اگر فشار گاز کمتر از 400 پی ای اس (pis)باشد قابل استفاده در نیروگاه نخواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.