به گزارش خبرنگار ایرنا، در گذشته دانش آموزان برای ورود به مدارس تیزهوشان از ابتدایی به متوسطه اول باید از سد آزمون های علمی ، تئوری و همچنین هوش عبور می کردند و به همین خاطر دانش اموزان برای برنده شدن در کلاس های متعدد شرکت می کردند .
کلاس های خصوصی که بعضا همپای کلاس های کنکور برای خانواده ها هزینه دربرداشت و به نوعی نیز دانش آموزان را دوباره پای کلاس درس و میز مدرسه می نشاند.
علاوه بر این اوقات فراغت دانش آموزان نیز مانند هیزمی پای آتش کلاس های آزمون مدارس تیزهوشان و همچنین کلاس های علمی و تئوری ریخته می شد.
** پایان کابوس آزمون تیزهوشان
اسفندیار نظری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس شیوه نامه جدید، دانش آموزان برای ورود به مدرسه تیز هوشان نیازی به حضور در موسسات هوش و کلاس های فوق برنامه و آموزش های خصوصی ندارند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه شیوه نامه جدید برای نخستین بار اجرا می شود، اعلام کرد: از این پس دانش آموزان بر اساس سنجش هوش، استعداد و خلاقیت موفق به اخذ سهمیه مدارس تیزهوشان می شوند.
نظری با اشاره به اینکه این آزمون به شکل مصاحبه حضوری و همچنین تست ساده هوش است، افزود : از ویژگی های شیوه نامه جدید این است که دیگر نیازی نیست والدین دانش آموزان را به شرکت در کلاسهای هوش و همچنین مطالعه منابع درسی و دیگر موارد مجاب کنند.
**زمان ثبت نام در سنجش تیز هوشان تمدید شد
معاون آموزش و پرورش مازندران گفت: به دلیل تعطیلات عید فطر ثبت نام در آزمون سنجش هوش تا 29 خرداد تمدید شد.
اسفندیار نظری اضافه کرد: هزینه ثبت نام در سنجش هوش 15 هزار تومان بوده و باید از طریق سامانه hoosh.medu.ir برای سنجش ثبت نام کنند.
وی زمان برگزاری سنجش را پنجم مرداد ماه سال جاری اعلام کرد و گفت : این سنجش به صورت هماهنگ در سراسر کشور انجام می شود و اساتید نیز به صورت استانی انتخاب می شوند .
معاون آموزش متوسطه مازندران بیان کرد: دانش آموزانی می توانند در سنجش ورودی به مدارس تیزهوشان حاضر باشند که نمرات خرداد ماه سال پنجم و ششم ابتدایی مقیاس ' خیلی خوب' را کسب کرده باشند.
نظری تاکید کرد: دانش آموزان پذیرفته شده در سنجش جدید می توانند تا پایان شهریور جهت ثبت نام در مدارس مورد نظر اقدام کنند .
وی ظرفیت پذیرفته شدگان در مدارس استثنایی استان را 650نفراعلام کرد و گفت: این دانش آموزان در 20 مدرسه سراسر استان جذب می شوند.
معاون آموزش متوسطه مازندران تعداد دانش آموزان پایه ششم که در سال تحصیلی پیش رو به پایه هفتم عزیمت می کنند را حدود 40 هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد قریب به 10 هزار نفر در سنجش هوش شرکت می کنند.
وی بیان کرد: دانش آموزانی که در مدارس عادی ثبت نام کردند هم می توانند با توجه به شرایط نمرات در سنجش شرکت کنند و در صورت پذیرش بدون هزینه مدرسه خود را تغییر دهند.
استان مازندارن دارای بیش از 530 هزار دانش آموز است که در حدود چهار هزارو 20 مدرسه وآموزشگاه در حال تحصیل هستند.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.