به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسینعلی ابراهیمی کارنامی روز چهاشنبه در نشست شورای پسماند استان با گله از این که شهرداران مازندران دغدغه زیادی برای مدیریت پسماند ندارند ، افزود : متاسفانه هیچ ضمانت اجرایی نیز برای پیگیری وعده های شهرداران برای مدیریت پسماند در استان اندیشیده نشده است .
وی گفت : تنها چاره ما در شرایط حاضر این است که بر اساس دستورالعمل جدید ، اسامی شهردارانی را که درساماندهی مدیریت پسماند کم کاری دارند ، به استانداری معرفی کنیم تا در روال قانونی توبیخ شوند.
استاندار مازندران در دولت دوازدهم که از زمستان سال پیش سکان استانداری را در دست گرفت ، نخستین ماموریتش را خاتمه دادن به معضل زباله و پسماند اعلام کرد .
محمد اسلامی از آن زمان تاکنون علاوه بر ا لزام شهرداران به اجرای طرح بازیافت زباله از مبدا ، احکام تمامی شهرداران جدید را با التزام گرفتن از آنان برای رفع این معضل فراگیر مازندران امضا کرد.
مدیرکل محیط زیست مازندران اظهار داشت : در چند سال اخیر در مدیریت پسماند در استان کارهای خوبی انجام شد و باید این کارها تا رفع مشکل زباله ها تداوم داشته باشد.
وی تفکیک زباله، ساخت نیروگاه زباله سوز و کمپوست را از کارهای مهم برای رفع معضل زباله در مازندران اعلام کرد که طرح نیروگاه زباله سوز نوشهر در سال جاری به بهره برداری می رسد.
** کمبود اعتبار ؛ مشکل ساماندهی پسماند
دبیر شورای پسماند مازندران کمبود اعتبار را مهم ترین مشکل در ساماندهی پسماند در این خطه شمال کشور دانست.
ابراهیمی افزود : در لایحه بودجه سال 97 پیشنهاد دریافت 2 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای پسماند در استان های شمالی مطرح شد که به دلیل مخالفت کمیسیون تلفیق بودجه مجلس این پیشنهاد اجرایی نشد.
وی گفت : اگر این پیشنهاد در مجلس شورای اسلامی به تصویب می رسید، مشکل جمع آوری و ساماندهی زباله در استان های شمالی کشور برای همیشه برچیده می شد.
روزانه در مازندران 2 هزار و 700 تا 3 هزار تن زباله تولید می شود و هم اکنون صرفا زباله های شهرهای شرق استان که حدود 250 تا 300 تن در روز است در این واحد کمپوست فراوری می شود.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.