به گزارش خبرنگار ایرنا ، گروههای نظارتی مشتکل از نمایندگان استانداری ، اداره کل محیط زیست و سایر دستگاههای مرتبط با طرح سالمسازی دریا پس از سنجش استانداردهای سلامت آب های ساحلی ، این 2 شناگاه را در غرب مازندران تعطیل کردند.
سخنگوی طرح سالمسازی دریای مازندران در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت که برای تسهیل گری و ایجاد شرایط مناسب برای مسافران همچنین سه شناگاه جدید در ساحل دریای مازندران اضافه شده است.
عیسی قاسمی طوسی روز پنجشنبه افزود که هم اکنون تعداد شناگاهها در 338 کیلومتر ساحل خزر در مازندران به 98 نقطه افزایش یافته است .
وی گفت : در مجموع یکهزار و 400 ناجی غریق نیز برای تامین امنیت شناگران در محدوده های اجرای طرح سالمسازی دریا مستقر شده اند و تکنسین های امداد و نجات هم در طرح ها حضور دارند.
او اضافه کرد : براساس برنامه ریزی صورت گرفته ، وظیفه امداد و نجات بر عهده جمعیت هلال احمر و برقراری امنیت در سواحل و نقاط اجرای طرح سالمسازی هم با نیروی انتظامی است .
** نظارت جدی بر شناگاهها
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران همچنین از شدت بخشیدن به نظارت همه جانبه بر شناگاهها و نقاط اجرای طرح سالمسازی دریا خبر داد و گفت که تعطیلی 2 شناگاه آلوده هم با همین نطارت صورت گرفته است .
طوسی افزود : گروههای ناظر شناگاهها را به صورت دایم زیر نظارت قرار دارند و در صورت مشاهده هر گونه آلودگی فعالیتشان را تا رفع مشکل متوقف خواهند کرد .
پارسال در فصل شنا 14 شناگاه ساحل خزر در مازندران به دلیل آلودگی تعطیل شده بود.
فصل شنا در دریای مازندران امسال از اول خرداد آغاز شد و تا پایان شهریور ادامه دارد.
فعالیت شناگاهها در ماه مبارک رمضان به استثنای روزهای چهاردهم تا شانزدهم خرداد با ظرفیت 50 درصدی ادامه داشت و از روز عید فطر با ظرفیت کامل به مسافران و شناگران بومی خدمات ارائه می کنند .
** همکاری مسافران با ناجیان غریق
سخنگوی طرح سالمسازی دریای مازندران همچنین با اشاره به ورود انبوه مسافران در موج نخست تعطیلات تابستانی همزمان با عید فطر ، از تمامی مسافران و مجاورانی که قصد گذران اوقات خود را در سواحل دریا دارند ، خواست تا هنگام شنا به هشدارهای ناجیان غریق به صورت جدی توجه و با آنان همکاری کنند.
طوسی هشدار داد : ساحل خزر در مازندران 387 نقطه حادثه خیز شناسایی شده دارد که شنا کردن در آن نقاط ممنوع است .
وی افزود : البته 400 ناجی غریق در این نقاط مستقرند ، ولی وظیفه اشان جلوگیری از شنا کردن افراد در این مناطق است و انتظار داریم مردم با آنان همکاری کنند.
بر اساس آمارهای رسمی ، در فصل شنای سال گذشته 63 نفر در آب های ساحلی مازندران جان باختند . بررسی های آماری نشان می دهد بیشتر این افراد هنگام شنا در نقاط حادثه خیز و شناممنوع و یا در خارج از ساعات فعالیت طرح های سالمسازی جان خود را از دست دادند.
همچنین از ابتدای خرداد ماه سال جاری تاکنون هم سه نفر هنگام شنا در آب های ساحلی دریای مازندران جان باختند.
دریا مهم ترین انگیزه سفر بیشتر مسافران به مازندران در فصل تابستان است .
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.