به گزارش خبرنگار ایرنا ،دکتر محمد خورشیدی شنبه شب پس از بازدید از بخش آنژیوگرافی بیمارستان ولیعصر (عج) قائمشهر در گفت و گو با خبرنگاران ، افزود : بر اساس بررسی ها تنها 10 درصد از بیماران بخش سرپایی بیمارستان های تامین اجتماعی مازندران اورژانسی هستند.
وی گفت که 60 درصد هزینه بیمارستان های تامین اجتماعی مازندران نیز در حال حاضر مربوط به بخش سرپایی و 40 درصد بقیه در بخش بستری است .
خورشیدی افزود : متاسفانه حضور بیماران سرپایی در بیمارستان های تامین اجتماعی بیداد می کند و روزانه شاهد مراجعه جمع کثیری از این بیماران هستیم .
مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران ارائه خدمات درمانی سرپایی را وظیفه پزشکان خانواده دانست و گفت : بیماران با رفتن به پزشک خانواده می توانند خود را مداوا کنند که این امر می طلبد تا اصحاب رسانه در اطلاع رسانی مردم و جلب اعتماد آنان به پزشک خانواده به جای بیمارستان ها کمک کنند.
در حالی که پذیرش رایگان بیماران دارای دفترچه تامین اجتماعی در بخش های مختلف بیمارستان های این سازمان مهم ترین علت مراجعه بیماران محسوب می شود ، در طرح پزشک خانواده هم پذیرش و ارائه خدمات درمانی به بیماران زیر پوشش طرح رایگان است.
طرح پزشک خانواده از سال 91 به صورت پایلوت در استان های مازندران و فارس به اجرا درآمد و از سال 93 در دولت تدبیر و امید با رفع نقایص و تعریف پرونده الکترونیک و بسته های سلامت وارد مرحله جدیدی شد.
بر اساس قانون ، هر شهروندی در طرح پزشک خانواده زیر پوشش پزشک معتمد خود قرار دارد و هیچ هزینه ای بابت ویزیت و دریافت سایر خدمات سلامت پرداخت نمی کند.
طرح پزشک خانواده همه روزه مگر در روزهای تعطیل رسمی از ساعت 8 صبح تا 8 شب فعال است .
هر پزشک در این طرح تا سه هزار نفر را زیر پوشش دارد و مرجع معرفی بیماران نیازمند خدمات تخصصی پزشکی به مراجع درمانی ذیصلاح برای برخورداری از خدمات رایگان محسوب می شود.
بر اساس گزارش رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیش از 91 درصد از جمعیت حدود سه میلیون و 300 هزار نفری استان دارای پزشک خانواده هستند به این معنا که در صورت نیاز به دریافت خدمات پزشکی در روزهای عادی نیاز به مراجعه به بیمارستان ندارند.
هم اکنون بیش از 500 پزشک در مازندران به صورت تک وقت و تمام وقت با عنوان پزشک خانواده فعالیت دارند.
پزشک خانواده در صورت نیاز بیمارش برای مراجعه به پزشک متخصص ، او را طبق تخصیص به پزشک مربوطه ارجاع می دهد و در مواقع اورژانسی نیز بیماران به بیمارستان معرفی می شوند که بر این اساس تنها پنج درصد هزینه های درمان بیمارستانی از آنان دریافت خواهد شد.
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.