به گزارش خبرنگار ایرنا ، احمد حسین زادگان روز شنبه در جلسه معرفی فرماندار جدید سوادکوه افزود : یکی از ظرفیت های بزرگ گردشگری در سوادکوه ، زمینه های بومگردی است که می تواند اقتصاد منطقه را متحول کند.
وی گفت : نگاه استاندار مازندران کمک به مناطق کم برخوردار است و با استفاده از ظرفیت ها و همچنین استفاده از نخبگان به صورت عملیاتی می توان شاهد توسعه گردشگری در سوادکوه و برون رفت این منطقه از وضعیت کم برخورداری کنونی بود.
معاون استاندار مازندران همچنین بر پاکدستی به عنوان یکی از ویژگی های مهم کارگزاران نظام اسلامی تاکید کرد و افزود : هرگونه توسعه و پیشرفتی اگر با پاکدستی و امانتداری همراه نباشد ، نمی تواند در چارچوب اسلامی و اخلاقی باشد.
وی قانون گرایی را هم رمز موفقیت مدیران و رضایت مندی مردم دانست و گفت : به طور قطع کارگزاران نظام و مسئولان دستگاهها رعایت قانون و قانونمندی را نه تنها به عنوان یک وظیفه سازمانی و ادارای ، بلکه به عنوان وظیفه اخلاقی و وسیله ای برای کسب رضایت مردم باید در دستور کار قرار دهند.
حسین زادگان همچنین بر ضرورت تلاش بی وقفه مدیران از جمله فرمانداران برای ارتباط گیری با دستگاهها ، شخصیت ها و نهادهای مختلف برای رفع مشکل مردم تاکید کرد و افزود : فرماندران می توانند با استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به روند رفع مشکلات مردم شتاب بخشند.
وی توجه به تشکل های مردم نهاد و کمک گرفتن از آنها برای حل مشکلات مردم را هم موثر دانست و گفت : باید با تشکیل میز احزاب در همه حوزه ها به تبادل نظر پرداخته شود ، زیرا تشکیل میز احزاب در همه حوزه ها نه تنها می تواند به توسعه شهری کمک کند ، بلکه سبب تقویت امید در دل مردم می شود.
معاون استاندار مازندران با تاکید بر این که دولت پیشانی نظام است ، افزود : مدیران دستگاههای اجرایی باید اقداماتی را که انجام می دهند ، به اطلاع مردم برسانند تا مردم به این موضوع برسند که دولت در مسیر درست گام بر می دارد.
فرماندار سابق سوادکوه در این جلسه گفت : سوادکوه دروازه ورودی به مازندران و خروجی از این استان محسوب می شود و طبق آمارهای رسمی این شهرستان حدود 50 هزار نفر جمعیت دارد که این تعداد در ایام تعطیلات به 150 هزار نفر هم می رسد که باید به آنان خدمات ارائه شود.
عبدالجواد توحیدی مقدم با اعلام اینکه 700 اثر تاریخی در این شهرستان وجود دارد ، افزود : از این تعداد 6 اثر همچون پل ورسک ، دریاچه شورمست ، برج لاجیم ، پارک جوارم و غیره در سطح ملی و بین المللی به ثبت رسیده است.
وی با بیان این که در حوزه بومگردی در حوزه روستایی 500 واحد در میراث فرهنگی به ثبت رسیده است ، گفت که این واحدها در اقتصاد خانوار روستائی می تواند مثمر ثمر باشد .
فرماندار جدید شهرستان سوادکوه هم در این مراسم با بیان اینکه نگاهش همگرایی و تعامل گرایی است ، گفت : در تعامل گرایی نگاهم آن است که از همه ظرفیت ها همچون ائمه ، نمایندگان و صاحبان خرد و اندیشه برای توسعه و آبادانی این شهرستان نهایت استفاده را ببریم.
سعید یزدانی با اعلام اینکه عمده مشکل کشور آسیب های اجتماعی است ، افزود : با استفاده از ظرفیت هایی همچون آموزش و پرورش و اساتید می توان از آنان در آمایش اجتماعی کمک گرفت .
وی با بیان اینکه سوادکوه کانون گردشگری مازندران است ، گفت : اعتقادم بر این است با شناسایی عناصر فرهنگی منطقه ، سرمایه گذاری اجتماعی را راه اندازی کنیم تا بتوانیم پاره ای از دغدغه ها را در این شهرستان کاهش دهیم .
در این مراسم از زحمات عبدالجواد توحیدی فرماندار سابق سوادکوه تقدیر و سعید یزدانی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری سوادکوه معرفی شد.
سعید یزدانی پیش از این معاون فرماندار شهرستان نور بود.
توحیدی مقدم هم به عنوان فرماندار شهرستان نکا در شرق مازندران منصوب و معرفی شد.
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.