به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی روز شنبه در کارگروه زیربنایی مازندران گفت که در صورتی که صرفه جویی در مصرف برق صورت نگیرد ، استان با بحران خاموشی برق در تابستان مواجه می شود.
وی افزود : مازندران با کسری برق در ساعات پیک مصرف رو به روست و به دلیل برخی کوتاهی در تامین کسری برق با ایجاد ظرفیت های جدید، این مشکل برای سال جاری جدی است.
رئیس شورای زیربنایی مازندران اضافه کرد : وزارت نیرو نیز نسبت به احتمال خاموشی در مازندران و برخی دیگر از استان های کشور هشدار داد و مشترکان برق باید با صرفه جویی و مصرف بهینه به تامین کسری کمک کنند.
میانگین مصرف برق در مازندران طی فصل بهار ، پاییز و زمستان حدود یک هزار و 800 مگاوات است که در تابستان تا دو برابر افزایش می یابد و به همین دلیل ظرفیت تولیدی موجود پاسخگوی نیاز نیست .
تابستان سال گذشته مردم مازندران در مرداد ماه حدود سه هزار مگاوات برق مصرف کردند که رکورد جدید در مصرف انرژی استان بود .
مسئولان شرکت برق مازندران پیش بینی کرده اند که تابستان امسال دستکم با یکهزار و 300 مگاوات کسری برق رو به رو شوند.
مازندران به علت شرایط مهمان پذیری و حضور جمعیت شناور و ساخت و سازهای ویلایی بیشتر از میانگین کشوری در تابستان افزایش مصرف دارد.
** احتمال تغییر ساعات کار ادارات مازندران
استاندار مازندران همچنین گفت که بزودی برای جبران برخی کمبودهای برق در این خطه شمال کشور نسبت به تغییر ساعت کار ادارات و سازمان های دولتی تصمیم گیری می شود.
اسلامی افزود : در صورت نیاز ساعت کاری ادارات و دستگاههای دولتی استان زودتر شروع و در اوج گرما و پیک مصرف نیز برای مدیریت مصرف برق تعطیل می شود.
وی گفت : علاوه بر این ، ادارات و دستگاههای دولتی موظفند تا در مصرف برق صرفه جویی و تجهیزات سرمایشی را در ساعات غیر کاری خاموش کنند.
** برنامه ریزی ظرفیت سازی 2 هزار مگاواتی برق
استاندار مازندران گفت که بر اساس برنامه ریزی افزایش حدود 2 هزار مگاوات برق برای این خطه شمال کشور در برنامه ششم پیش بینی شد و تا اوایل تیر ماه سال جاری حدود 310 مگاوات برق جدید به مدار اضافه می شود و بقیه نیز از طریق نیروگاههای جدید با سرمایه گذاری داخلی و خارجی تامین خواهد شد.
وی افزود : هم اکنون 210 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی برای افزایش ظرفیت تولید برق در مازندران در دست اجراست.
مازندران با دو مدیریت توزیع برق حدود یک میلیون و 700 هزار مشترک دارد .
براساس آمارشرکت برق منطقه ای مازندران حدود 35 درصد سوء مصرف در این خطه شمال کشور وجود دارد که با جلوگیری از این سوء مصارف ، امکان کسری با ظرفیت فعلی امکانپذیر است.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.