مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 از خرید 24 هزار و 609 تن کلزا در مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،سید محمد جعفری گفت: خرید تضمینی کلزا از کشاورزان مازندران در سال زراعی جاری به 24 هزار و 609 تن به ارزش 741 میلیارد و 870 میلیون ریال رسید.

وی افزود: این میزان خرید توسط 20 مرکز که تاکنون راه اندازی شده در شهرستانهای گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری، قائمشهر، جویبار، سیمرغ، بابل، بابلسر، آمل و نور جهت انجام مطلوب فرآیند خرید تضمینی دانه روغنی کلزا انجام گرفت.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 اظهار داشت: با پیگیریهای بعمل آمده تاکنون مبلغ 177 میلیارد و 396 میلیون ریال از مطالبات کشاورزان کلزاکار مازندرانی از طریق سامانه خرید تضمینی بانک عامل پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که کشاورزان عزیز، کلزا برای تحویل داشته باشند مراکز خرید دائر خواهند بود.

سید محمد جعفری در ادامه به خرید تضمینی گندم در استان مازندران اشاره کرد و گفت: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم در سالجاری (6 خرداد) تاکنون 561  تن و 280 کیلوگرم گندم به ارزش 7 میلیارد و 469 میلیون ریال از گندمکاران استان خریداری شد.

وی افزود: براساس پیش بینی ها انتظار می رود 100 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان مازندرانی خریداری شود.

 جعفری به نرخ خرید تضمینی گندم اشاره کرد و گفت: قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری براساس 2 درصد افت غیرمفید و 4 درصد افت مفید 13 هزار ریال تعیین شده است.

وی در پایان تصریح کرد: خرید تنها از کشاورزانی صورت می گیرد که نام آنها در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت شده باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.