به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، محمد اسلامی روز چهارشنبه در نشست با هیات رئیسه سازمان نظام پزشکی استان برخورد جدی با تخلفات پزشکی از سوی این سازمان را مستلزم همکاری نظام پزشکی با رسانه ها و شفاف سازی عملکردی دانست.
وی افزود : امروز مردم ما به دنبال صداقت و شفاف سازی از سوی مسوولان خود هستند و این صداقت رفتاری از سوی مسوولان ارتباط با مردم را بیشتر می کند.
وی گفت :نیازداریم فرهنگ توجه به سلامت را در جامعه نهادینه کنیم به نحوی که پیشگیری مقدم بر درمان به معنای واقعی کلمه محقق شود.
** برخورد با گرانی دارو
رئیس شورای سلامت مازندران گفت که دولت با تک نرخی کردن ارز به دنبال ثبات اقتصادی و جلوگیری از سودجویی در بازار است.
اسلامی افزود : در بخش سلامت و امنیت غذایی نیز با افزایش نرخ دارو نسبت به ارز مصوب دولتی برخورد می شود و نظام پزشکی نیز باید در این حوزه دقت بیشتری از خود نشان دهد.
استاندارمازندران گفت که این استان به دلیل سبک تغذیه و مسایل زیست محیطی برای تامین امنیت غذایی نیاز به بهره گیری علمی در حوزه تولید دارد.
اسلامی افزود : باید برای تامین امنیت غذایی و سلامت جامعه طرح آمایش درمانی را در قالب اطلس شناسایی بیماری وبرنامه درمانی تدوین شود.
وی اضافه کرد : تدوین طرح آمایش سلامت در مازندران می تواند زیربنای کار توریست درمانی در این خطه شمال کشور باشد و نظام پزشکی به عنوان سازمان هدایتگر در حوزه سلامت باید در این بخش فعالتر عمل کند.
براساس آمار رسمی مازندران در چاقی رتبه اول، دیابت رتبه پنجم و سرطان رتبه سوم کشور را داراست .
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.