به گزارش خبرنگار ایرنا ، اثر ' مناجات نامه خواجه عبداله انصاری ' یکی از آثار رونمایی شده است که توسط ' شمیم برجسته ' نوجوان 10ساله آملی و کم سن ترین خوشنویس کشور با درجه ممتازی و به خط نستعلیق ، خوش نویسی شده است .
این خوشنویس که پارسال عنوان خردسال ترین کاتب کشوری را در سن 9 سالگی کسب کرده بود، توسط استاد ' کیخسرو خروش' پیشکسوت خوشنویسی کشور در این مراسم تجلیل شد.
در این همایش همچنین از دو نسخه از دیوان حافظ به خط نثر از ' احمد ناطقی' و کتابت جزء 30 قرآن کریم توسط یکی از خوشنویسان ممتاز آملی نیز رونمایی شد.
** کتابت آیات قرآن به قلم 100 خوشنویس مازندرانی
در این همایش که در مجتمع فرهنگی ولی عصر( عج) آمل برگزار شد ، حدود 100 خوشنویس ممتاز و فوق ممتاز مازندرانی کلام الهی به خط نستعلیق ، شکسته و ثلث به رشته تحریر در آوردند .
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت : خوشبختانه استقبال خوشنویسان همه شهرهای استان در همایش این دوره نسبت به دوره های قبل چشمگیر تر بوده است.
امیر امیرنیا افزود : هدف از برگزاری این همایش که سالانه برگزار می شود ، ارتباط بیشتر خوشنویسان ممتاز و فوق ممتاز استان با جوانان آینده دار این رشته هنری است.
وی گفت : در سال های اخیر ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه خوشنویسی شهرستان آمل ایجاد شده و قصد داریم برای دوره سیزدهم، همایش کتابت وحی در آمل را به صورت منطقه ای یا ملی برگزار کنیم.
در این همایش همچنین از یاد مرحوم استاد محمدی و نیز استاد غفاری خوشنویسان فقید مازندرانی گرامی داشته و آثار خوشنویسی و گرافیگی با موضوع قرآنی به نمایش گذاشته شد.
همایش استانی کتابت وحی به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، اداره اوقاف وامورخیریه و انجمن خوشنویسان شعبه آمل برگزار شد.
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.