به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های نماز جمعه ساری از 15 خرداد سال 1342 به عنوان یکی از مهمترین وقایع سیاسی کشور یاد و تاکید کرد : جوانان باید بدانند که این قیام مردمی تا چه حد در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشت.
وی با اشاره به تنفر و حساسیت امام راحل و رهبر معظم انقلاب نسبت به آمریکا افزود : استکبار جهانی از 28 مرداد 1332 خورشیدی اختیار کشور را به دست گرفت و توسط عمال خود ، نقشه های پلیدش را پیاده می کرد.
او ادامه داد : پس از رحلت آیت الله بروجردی ، اقدامات ضد شرعی علنا آغاز شد و تا جایی پیش رفت که نمایندگان مجلس شورای ملی و سایر مسئولان نیازی به سوگند به قرآن مجید نداشتند.
خطیب جمعه ساری گفت : اما امام خمینی (ره) با شجاعت وصف ناپذیر در مقابل اقدامات نظام گذشته ایستادگی کرد و اینگونه باقیام مردم خداجو در 15 خرداد ماه سال 42 با شهادت جمعی از مبارزان ، مقدمه ای برای سرنگونی رژیم پهلوی شد.
وی همچنین 14 خرداد سالروز رحلت امام خمینی (ره) را به عموم مردم ایران و آزادگان جهان تسلیت گفت و افزود : نخبگان مجلس خبرگان شبیه ترین روحانی به ایشان را برای رهبری نظام الهی برگزیدند.
قاسمی گفت : رهبرمعظم انقلاب بحق در این سالها امام گونه کشور را در مقابل تند بادهای سیاسی و انواع دسایس بیگانگان رهبری کرد و تنها با پیروی از اوامر ایشان و حمایت از جایگاه ولایت فقیه می توانیم در مبارزه با دشمنان پیروز شویم.
او افزود : آمریکا و نظام صهیونیستی با انواع فتنه گری ها طی 40 سال اخیر در صدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی بودند در حالی که مردم شهید پرور تحت رهبری دو عالم بزرگ همواره اسباب یاس و نا امیدی دشمنان را فراهم کردند.
خطیب جمعه ساری یاد آور شد : اگر چه مردم مومن ایران اسلامی همه ساله با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس حماسه آفریدند اما با توجه به حماقت نظام صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به بیت المقدس که به شهادت جمع کثیری از مردم فلسطین منجر شده است، از مردم می خواهم تا روز قدس امسال را با شکوه تر و کوبنده تر از سالهای پیشین برگزار کنند.
7330/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.