محمد حسین امید روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بر اساس برنامه راهبردی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور مبنی بر ملزم بودن واحدهای آموزشی علمی کاربردی برای تدوین اساسنامه این کار از سال گذشته آغاز شده است .
وی با اشاره به اینکه در مرحله اول فقط مراکز آموزشی کاربردی غیر دولتی (خصوصی ) می بایست این اساسنامه را تدوین می کردند ، ادامه داد : حدود 240 مرکز خصوصی کاربردی در کشور فعالیت دارند که بعد از این الزام 90 درصد آنها اساسنامه مجموعه خود را تهیه کردند و مابقی نیز در حال انجام مراحل تدوین اساسنامه مجموعه خود هستند .
وی اساسنامه را میثاق نامه مراکز آموزشی توصیف کرد که براساس آن باید به آنچه که در قالب چهارچوب ها اعلام می شود ، عمل بکنند .
امید اضافه کرد : علاوه بر این موضوع فراهم کردن امکانات و زیر ساخت ها برای این مراکز آموزشی مستلزم داشتن اساسنامه است که نداشتن اساسنامه ضرر به مجموعه است .
وی به نمونه از خسارت ناشی از نداشتن اساسنامه مراکز آموزشی علمی کاربردی کشور اشاره کرد و گفت : پارسال دولت 200 میلیارد تومان تسهیلات برای این مراکز درنظر گرفته شد که بدلیل نداشتن اساسنامه امکان استفاده و جذب برای هیچکدام از این مراکز فراهم نشد .
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور امیدوار است امسال با اساسنامه دار شدن تعداد بیشتری از مراکز آموزشی خصوصی این دانشگاه از تسهیلات دولت به دانشگاهها برخوردار شود .
وی نهادهای عمومی غیر دولتی را دیگر بخشی دانست که در مرحله بعدی تدوین اساسنامه قرار دارند و گفت : 300 نهاد عمومی غیر دولتی در کشور وجود دارد که بعد از تعیین زمان می بایست برای تدوین اساسنامه مجموعه خود اقدام بکنند .
به گفته امید ، دولت پرداخت تسهیلات به مراکز آموزشی را منوط به داشتن اساسنامه و همچنین ضمانت بازپرداخت از سوی هیات امنای مراکز اعلام کرده است .
دانشگاه جامع علمی کاربردی با دارا بودن 850 مرکز علمی کاربردی در سراسر کشور در بیش از 800 رشته مهارتی دانشجو دارد .2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.