به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد حسین امید روز چهارشنبه در آیین معارفه رئیس جدید دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری افزود : این جای بسی ناراحتی است که به صورت نمونه دانشجوی کشاورزی بعد از پایان دوره تحصیل دانشگاهی تفاوت میان گندم و دیگر غلات را نداند .
وی برنامه و اولویت دولت در بخش دانشگاهها را بر حول محور ارائه آموزش های مهارتی در دل آموزش های نظری دانست و افزود : با اتخاذ این رویه است که می توان شاهد پرورش و تربیت نیروهای دانشگاهی ماهر و آماده برای کار بود .
به گفته رئیس کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاههای مازندران همچنین دولت بدنبال استفاده از ظرفیت دانشگاهها برای شناسایی مشکلات در جامعه است تا از طریق این مجموعه و استفاده از پتانسیلشان راهکارهایی برای رفع این مسائل ارائه شود .
امید در خصوص نوع نگاه و نظر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری برای انتخاب روسای دانشگاهها گفت : این وزارتخانه در این سالها سعی کرده است تا با در نظر گرفتن نگاه غالب افراد در خصوص انتخاب روسای دانشگاهها تصمیم گیری بکند .
وی ادامه داد : پس از آن نیز با قبول شرایط مورد اجماع اکثر می بایست به انتخاب وزارتخانه تن در داد و با نگاه و تفکر همدلی برای تعالی مجموعه های دانشگاه کار کرد .
به گفته رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از تضاد ، تفرقه و چند دستگی ارتقای مجموعه های دانشگاهی میسر نمی شود و باید از این مساله پرهیز کرد .
امید گفت : رسیدن دانشگاهها به جایگاه عالی از نظر رتبه بندی های وزارت علوم منوط به رعایت همین مسائل است .
رئیس دانشگاه کاربردی کشور با اشاره به وجود اسناد بالادستی به عنوان چشم انداز برنامه ها و اهداف دانشگاهها ، گفت : خوشبختانه کشور از حیث دارا بودن اسناد بالادستی مشکلی ندارد و می توان عنوان کرد اسناد زیادی در این زمینه وجوددارد .
وی افزود : اما در مرحله اجرای همین اسناد در کشور مشکل وجود دارد که به نوعی به مرحله عملیاتی نمی رسند .
در این مراسم از تلاش 52 ماهه محمد علی بهنمیار ریاست قبلی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری قدردانی و اسدالله تیموری به این سمت منصوب شد .
تیموری که عضو هیات علمی و دانشیار دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری است پیش از این حدود 10 سال در سمت معاون فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه فعالیت داشت .
دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری که سابقه فعالیت حدود 45 سال دارد بیش از 500 دانشجوی دکتری ، 700 دانشجوی کارشناسی ارشد و حدود 2 هزار دانشجوی کارشناسی دارد .
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.