به گزارش خبرنگار ایرنا ، نورو ویروس‌ها گروهی از ویروس‌ها هستند که سبب التهاب معده و دیواره روده‌ی بزرگ (گاستروآنتریت) می‌شوند. نخستین بار این ویروس در سال 1972 در شهر نورواک در امریکا شیوع پیدا کرد. افراد با خوردن غذا یا آب آلوده و تماس اشیاء یا سطوح آلوده به این ویروس و سپس لمس بینی، دهان یا چشم‌ها به این ویروس آلوده می‌شوند.
مبتلایان به این بیماری پس از گذشت دو روز خود به خود بهبود یافته و بیشتر افراد مشکلات طولانی مدت در مورد این بیماری ندارند.
بر اساس گزارش مراجع بهداشتی کلاردشت ، 500 نفر در این شهرستان به خاطر نورو ویروس مسموم شده و به مراکز بهداشتی مراجعه کردند .
فرزاد گوهردهی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود که این نتیجه پس از بررسی آزمایشگاهی نمونه گیری‌ های انجام شده از بیماران، آب شرب و مواد غذایی در منطقه مشخص شد .
وی گفت : علت شروع آلودگی به ین ویروس مشخص نیست ، ولی باید افراد بیمار و نزدیکان آنها نکات بهداشتی را با دقت رعایت کنند تا از آلوده شدن افراد دیگر جلوگیری شود.
گوهردهی افزود : درصد آلودگی نورو ویروس‌ها بسیار بالاست و این ویروس‌ها از طریق تماس شخص مبتلا به غذا، آب و یا سطوح دیگر گسترش می‌یابند و می توانند تا چند روز در خارج از بدن زنده بماند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به فروکش کردن تعداد مراجعات مردم به مراکز درمانی از روز گذشته اشاره کرد و گفت که از آغاز شیوع این بیماری تاکنون 500 نفر به مراکز درمانی شهرستان کلاردشت مراجعه کردند که تمامی آنها به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند و تنها پنج نفر نیز پس از بستری و انجام اقدامات درمانی لازم ترخیص شدند.
وی با اشاره به آمادگی کادر درمانی شهرستان برای ارائه خدمات درمانی به مبتلایان از اهالی منطقه خواست تا به بهداشت فردی و خود مراقبتی توجه ویِژه نشان داده و نکات آموزش داده شده را رعایت کنند.
از شامگاه یکشنبه برخی از اهالی کلاردشت با داشتن علایم مسمومیت همچون اسهال ، استفراغ و دل درد به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کردند که با دریافت خدمات دارویی ترخیص شدند.
این افراد از اهالی مناطق حسن کیف، مکا، ولوال، گرکپس، رودبارک، طویدره و مجر بودند.
شهرستان کلاردشت با جمعیتی دست کم 20 هزار نفر درقالب یک شهر و 19 روستا درغرب مازندران واقع است.
/1295/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.