به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی یکشنبه شب در جشن گلریزانی که با حضور نایب رییس ستاد دیه کشور در سالن دادگستری کل مازندران در ساری برگزار شد ، همچنین مبلغ 50 میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان اختصاص داد .
وی گفت : جشن گلریزان فرصتی برای انجام کار خیر و شاد کردن دل خانواده ها بویژه در ماه مبارک رمضان است که اعضای خانواده انتظار دارند سرپرست خانوارشان در کنار سفره افطاری کنارشان باشد.
نماینده عالی دولت در مازندران با تمجید از اقدام یکی از بانوان کارآفرین استان در اختصاص بخشی از درآمد سالانه شرکتش برای آزادی مادران زندانی ، افزود : چنین اقداماتی کمک بزرگی به خانواده زندانیانی است که سرپرست خانواده اشان به خاطر بدهی مالی بر اثر ارتکاب جرایمی که عمدی در آن نبود ، مجبور است روزگارش را در زندان سپری کند.
یک بانوی کارآفرین و مدیر یکی از شرکت های تولیدی مازندران در این جشن با تاکید بر این که ' زندان جای مادران نیست ' ، وعده کرده است که یک درصد از درآمد سالیانه شرکتش را برای آزادی مادران زندانی استان پرداخت کند.
اسلامی گفت : همسو با رویکرد دولت و عملیاتی کردن مقوله ایجاد شغل ، کمیته ویژه حمایت از زندانیان جرائم مالی متشکل از صاحبان واحد های تولیدی و صنعتی در استان شکل می گیرد.
وی افزود : دولت نیز از محل تسهیلات کمک خوبی برای فعالیت دوباره واحد های تولیدی که صاحبان آنان به دلیل مشکلات مالی در زندان به سر می برند ، در نظر می گیرد.
خیران مازندرانی در این جشن گلریزان که همزمان با باز کردن روزه یازدهمین روز از ماه مبارک رمضان برگزار شد ، با کمک 355 میلیون تومانی ، زمینه آزادی یکصد زندانی جرایم غیرعمد ندامتگاههای استان را فراهم کردند.
بر اساس آمار اداره کل زندان های مازندران ، بیش از 600 نفر از زندانیان استان را بدهکاران مالی ای تشکیل می دهند که به صورت غیرعمدی مرتکب جرایم مختلف شدند .
مهریه ، ورشکستگی مالی غیر کلاهبرداری ، تصادفات منجر به جرح و فوت و حوادث کارگاهی از جمله جرائمی غیرعمدی هستند که مرتکبان آن در صورت ادای دین طرف مقابل و کسب رضایت شاکی از زندان آزاد می شوند.
بر اساس آمار رسمی نمایندگی ستاد دیه در مازندران ، تنها در 2 ماهه امسال 56 نفر به خاطر جرایم غیرعمد به زندان افتادند .
همچنین در حال حاضر 200 زندانی جرائم غیر عمد با بدهی بیش از 2 میلیارد ریال در زندان های مازندران به سر می برند که ستاد دیه اعلام کرد با توجه به بالا بودن میزان بدهی ، قادر به جمع آوری کمک برای آزادی آنان نیست .
از سال 1381 همزمان با فعالیت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند تا کنون چهار هزار و 563 نفر زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شدند.
ستاد دیه در جشن گلریزان ساری شماره شماره حساب 0106353043003 ، شماره کارت بانک ملی 6037991899971539 و شماره کارت بانک ملت 6104337600368441 به نام این ستاد را برای جمع آوری کمک جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مازندران اعلام کرد.
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.