به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، محمد اسلامی روز پنجشنبه در نشست اعضای هیات مدیره اتحادیه موسسات قرآنی مازندران افزود : رتبه اول مازندران در ایجاد موسسات و خانه قرآن در سطح کشور یک ظرفیت مهم و اساسی برای ترویج آموزه های قرآنی و و نشر فرهنگ قرآنی است .
بر اساس آمارهای رسمی ، هم اکنون 950 موسسه و خانه قرآنی در مازندران فعالیت دارد .
وجود یکهزار و 774 نفر حافظ قرآن از پنج تا 30 جزء ، 14 هزار و 262 مربی قرآن ، 777 قاری ، 20 هزار قرآن آموز پیش دبستانی ، 450 خانه قرآن روستایی و 200 خانه قرآنی شهری از دیگر ظرفیت های فعالیت های قرآنی در مازندران است .
استاندار مازندران گفت : با پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت ها و اقدامات خوبی در حوزه قرآن شکل گرفته است ولی هنوز در این حوزه باید کارهای اساسی صورت گیرد .
وی از اداره کل اجتماعی استانداری مازندران خواست تا برنامه تلفیقی فعالیت های قرآنی استان در سال 97 را تدوین و ارائه کند .
مقام عالی دولت در مازندران خواستار توجه بیشتر به مهدهای کودک در فعالیت های قرآنی و ارائه آموزش های لازم در این زمینه شد و افزود : می توان از تسهیلات مناسب برای ایجاد موسسات و خانه های قرآنی استفاده کرد .
اسلامی همچنین خواستار حمایت جدی و معنوی از فعالیت های قرآنی در استان شد و گفت : همگرایی و همنوایی برای توسعه فعالیتهای قرآنی یک ضرورت است
وی افزود : برای پیشبرد فرهنگ قرآنی و توسعه مراکز فرهنگی و قرآنی می توان از ظرفیت خیرین به خوبی استفاده کرد .
7330/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.