به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، محمد اسلامی روز چهارشنبه در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان در ساری گفت : الحمدلله سرمایه گذاران زیادی در حال مراجعه برای سرمایه گذاری در مازندران هستند ، اما باید خوب هدایت شوند و مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی نیز باید فعالتر به میدان بیاید .
وی یکی از طرح های مهم استان برای جذب سرمایه گذار را برقی کردن راه آهن شمال و ایجاد راه آهن ساحلی معرفی و بر ضرورت تعیین تکلیف این طرح مهم زیرساختی تاکید کرد .
طرح مطالعاتی قطار تهران - شمال که استان های گیلان و مازندران را از دو طریق راه آهن شمال و راه آهن ساحلی به استان گلستان متصل می کند از اوایل ماه اردیبهشت امسال آغاز شد و بر اساس برآورد کارشناسان برای تکمیل دستکم 2 سال زمان نیاز دارد .
بر اساس برنامه ریزی انجام شده ، این طرح در قطعه اول استان های البرز و گیلان را به مازندران متصل می کند و پس از آن شهرهای غرب مازندران و آمل هم به شبکه ریلی خواهند پیوست .
این طرح همچنین در قطعه دوم ارتباط ریلی را از بندرانزلی به شرق مازندران و سپس استان گلستان معرفی کرد و که مورد توافق استانداران استان های شمالی قرار گرفته است .
بر اساس بررسی اولیه با اجرای این طرح بزرگ ملی روزانه 200 هزار مسافر در این مسیر جا به جا می شود.
بر اساس آمارهای رسمی ، سالانه دستکم 20 میلیون مسافر و گردشگر به مازندران سفر می کنند که سهم راه آهن و فرودگاهها در مجموع کمتر از 2 میلیون نفر است .
** تاکید بر ساده سازی فرایندهای سرمایه گذاری
استاندار مازندران همچنین در این نشست از سفر 2 هیات اقتصادی روسی به استان در ماه اردیبهشت اشاره کرد و گفت که در حال حاضر سه استان روسیه به دنبال توسعه روابط تجاری با استان های شمال ایران هستند.
مازندران اواسط اردیبهشت ماه جاری میزبان هیات های اقتصادی از استان ولگاگراد و ساراتف روسیه بود . پیش از این نیز روابط مازندران با استان آستاراخان روسیه برقرار شده بود.
استاندار مازندران تاکید کرد : با پیچیدگی فرایندها سرمایه گذار را فراری ندهیم و جذب سرمایه گذار به معنای واقعی عملیاتی شود .
اسلامی خواستار فعالیت بیشتر و جدی تر مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان شد و گفت : ضرورت دارد تا سرمایه گذاری داخلی و خارجی را توامان دنبال کنیم .
مقام عالی دولت در استان بر ساده سازی فرایندها برای جذب سرمایه گذاری خارجی تاکید کرد و افزود : برای تغییر کاربری پروژه های زیرساختی و زیربنایی باید برنامه ریزی دقیقی شود تا در اسرع وقت مجوزها صادر شود .
وی ادامه داد : در حوزه سرمایه گذاری نیروگاهها با مقیاس کوچک می بایست زمینه تولید 2000 مگاوات برق جدید فراهم شود .
اسلامی همچنین خواستار پایش دقیق تسهیلات و اراضی برای تحقق تعهد توسط سرمایه گذاران شد .
وی بر استفاده از ظرفیت میانکاله برای سرمایه گذاری در شرق استان تاکید کرد و گفت : امیدوارم از فرصت روسیه برای سرمایه گذاری بیشتر استفاده شود .
مرکز سرمایه گذاری خارجی مازندران سال 81 تاسیس شد و بر اساس آخرین گزارش رسمی حدود پنج میلیارد دلار مجوز سرمایه گذاری در این مدت صادر کرد .
بر اساس گزارش این مرکز ، در این مدت حدود 18 طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش 353 میلیون دلار به نتیجه رسیده که 142 میلیون دلار آن مربوط به دوره فعالیت دولت یازدهم بوده است.
پارسال سهمیه پیش بینی شده برای جذب سرمایه گذاری خارجی در مازندران 670 میلیون دلار بود ولی تاکنون مشخص نشده است چه میزان از این سهمیه محقق شده است .
احداث نیروگاه 25 مگاواتی ، بسته بندی مواد پروتئینی ، تولید پودر کیوی ، تولید بیوگاز جهت بازیابی از پسماند و زایعات کشاورزی ، صنعتی و شهری ، پرورش ماهی خاویاری (گوشت وخاویار) ، مجتمع صید گاه پرورش ماهی در قفس دریایی ، پرورش ماهی در قفس دریایی
مجتمع تفریحی و توریستی هتل بین المللی ناواک ، مجتمع تجاری- تفریحی و توریستی نیاوران ساری ، ساحل لاریم ، مخازن روغن خوراکی در بندر امیرآباد-wok ، طرح تولید انواع البسه بدون درز نانو ، مخازن نفتی در بندر امیرآباد ، مجتمع فولاد شمش شمال محمودآباد ، احداث نیروگاه از زباله و احداث نیروگاه 25 مگاواتی بادی سنار از جمله طرح های نیازمند سرمایه گذاری داخلی و خارجی در مازندران است .
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.