به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا ، این مراسم صبح امروز با میزبانی آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان ، محمد اسلامی استاندار مازندران و آیت الله نظری خادم الشریعه در مسجد جامع ساری برگزار شد .
محمدرضا علیزاده در سال 1330 در سوادکوه متولد شد . وی که دارای تحصیلات کارشناسی ارشد حقوق بود ، با سابقه‌ترین عضو حقوقدان شورای نگهبان محسوب می شد.
همچنین مرحوم علیزاده به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان در پنج دوره و قائم مقام دبیر در دوره اخیر (دوره ششم) بود.
علاوه بر این وی سابقه تصدی معاونت رئیس قوه قضائیه ،ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونت بازرسی کل کشور را نیز در کارنامه خود داشت.
مرحود علیزاده در تاریخ 27 اردیبهشت 97 در سن 67 سالگی دیده از جهان گشود .
شورای نگهبان از جمله نهادهای نظارتی نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید تمامی قوانین مجلس شورای اسلامی پیش‌از ابلاغ، به تأیید این شورا برسد تا مغایر شرع و قانون اساسی نباشد.
همچنین تأیید صلاحیت نامزدهای تمامی انتخابات سراسری کشور به جز انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز در حیطهٔ وظایف این شورا جای دارد.
این شورا از دوازده عضو تشکیل شده‌است که 6عضو از این دوازده تن فقهایی هستند که با حکم رهبر عزل و نصب می‌شوند و 6 عضو دیگر حقوقدانانی هستند که با معرفی رئیس قوه قضاییه و رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند.
دبیر شورای نگهبان بالاترین مقام رسمی این شورا است که در حال حاضر احمد جنتی این پست را بر عهده دارد.
/1899/7335
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.