معاون هنری اداره کل ارشاد استان مازندران از برگزاری سومین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری ،مهدی محمدی در جلسه شورای سیاست‌گذاری سومین جشنواره موسیقیِ بومیِ البرزنشینان لیلم اظهار داشت: سومین دورۀ جشنوارۀ لیلِم، یکم تا پنجم مرداد در مازندران برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش رقابتی دورۀ سوم لیلِم همچون سال‌های گذشته در بخش انفرادی و جنبی برگزار و با این تفاوت که منظومه‌خوانی به بخش رقابتی افزوده خواهد شد.

معاون هنری اداره کل ارشاد استان مازندران گفت: بخش جنبی جشنواره شامل اجرای گروه‌های موسیقی استان‌های البرزنشین، گروه‌های موسیقی نواحی ایران و گروه‌های موسیقی بین‌الملل خواهد بود که نام گروه‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی از  برپایی نمایشگاه ساخت سازهای بومیِ استان‌های البرزنشین و برگزاری کارگاه آموزشی در حوزه‌ موسیقی بومی به عنوان برنامه‌های جنبی این جشنواره خبر داد.

محمدی گفت: این جشنواره در نظر دارد بر اساس اطلاعات هنرجویانِ ثبت‌نام شده در دبیرخانه‌ جشنواره، آموزشگاه‌های فعال در حوزه‌ پرورش هنرجویانِ موسیقی بومی و بهترین مدرسان را شناسایی و معرفی کند.

وی یادآور شد: فراخوان سومین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان به‌زودی منتشر و از طریق فضای مجازی و آموزشگاه‌های موسیقی در دسترس هنرمندان موسیقی بومی قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.