معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت:روابط عمومی اخبار را بصورت تحلیلی و اثر گذار ارائه کند.

به گزارش ایلنا از ساری،احمد حسین زادگان در همایش روابط عمومی های مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، با بیان اینکه روابط عمومی ها واقعیت های دستگاه مربوطه خود را منعکس کنند، اظهار داشت: روابط عمومی ها آنطور که شایسته است، دیده نمی شوند و بخشی از این مساله به نگاه مدیران و بخشی نیز به مباحث محتوایی و معنوی بازمی گردد. روابط عمومی ها یا منابع مالی ندارند یا نیروی انسانی با کیفیت در اختیار آن ها نیست.

وی با اشاره به اینکه به حوزه روابط عمومی توجه کافی نشده است و کمتر به عنوان یک واحد کیفی به آن نگریسته شده است، افزود: اگر قرار باشد که روابط عمومی مشکلات و واقعیت ها را به مدیران منعکس کند، مدیران باید انتقادپذیر باشند و فقط به دنبال تمجید نباشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران  با تاکید براینکه روابط عمومی اگر می خواهد موثر باشد باید واقعیات جامعه را به مدیر گزارش نماید، گفت: روابط عمومی باید اخبار را به صورت یک تحلیل تاثیرگذار ارائه کند.

وی با اشاره به این که امروز با تکثر اطلاعات و اخبار در بخش های مختلف روبرو هستیم، افزود: روابط عمومی برای پردازش مطلوب اخبار و اطلاعات باید افکار سنجی کند.

حسین زادگان، با اشاره به این که مردم با حجم زیادی از اطلاعات و اخبار روبرو هستند که بخشی را رسانه ها منتشر می کنند و این، متفاوت هست با خبر عادی که روابط عمومی بدون تجزیه و تحلیل ارائه می دهد، گفت: اخبار برای افکار عمومی، جذاب تنظیم نمی شود و لذا نمی تواند تاثیر خود را بر مخاطب بگذارد.

وی با اشاره به این که اگر قرار است روابط عمومی موثر واقع شود و در افزایش رضایت مندی مردم، تحقق حقوق شهروندی و پاسخگویی به جامعه نقش داشته باشد، باید مجهز و کارآمد باشد، گفت: روابط عمومی باید میزان اثرگذاری اخبار را به سنجش بگذارد و بر اساس ذائقه جامعه، اخبار تولید کند.

وی با اشاره به این که امروز دولت و مجموعه حاکمیت در فضای مجازی با نقدهای فراوان روبروست و مخاطبان در این فضاها، امکان تجزیه و تحلیل را ندارند، افزود: برای مقابله صحیح با این جریانات باید داده های درست را ارایه و تحلیل نماییم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار، خاطر نشان ساخت: هر میزان روابط عمومی درست اخبار را به مردم منعکس کند و مزایا و معایب را به مردم بگوید، شاهد افزایش رضایت مندی مردم و اعتماد آنان خواهیم بود.

وی با اشاره به این که چقدر در ایجاد ارتباط بین روابط عمومی و رسانه ها موفق بوده ایم، ادامه داد: اگر روابط عمومی ها خوب تجهیز و هدایت شوند، ابزار و سیستم داشته باشند، مدیران نقش روابط عمومی را باور کنند و نیروی انسانی خوب در اختیار آنان قرار بدهند و روابط عمومی ها و رسانه ها را در کنار هم بعنوان مجمع اطلاع رسانی استان جمع کنیم و اطلاع رسانی بهنگام و کامل از فعالیت ها نماییم، مطمئنا شاهد ارتقاء کیفیت کار آنان و افزایش رضایت مندی مردم خواهیم بود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه باید توقعات جامعه از دولت و بخش های مختلف آن بدرستی ارزیابی شود، گفت: اگر روابط عمومی، ارتباطات درون و برون سازمانی را قوی برقرار نماید و مسایل را بدرستی انتقال دهد، شاهد توفیقات مهمی خواهیم بود.

حسین زادگان با اشاره به این که انعکاس خدمات و دستاوردهای دولت و نظام از طریق روابط عمومی امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: برخی از روابط عمومی فقط تبلیغ می خواهند و با روابط عمومی، پژوهش محور رفتار نشده است، بسیاری از مجموعه های دولت شبانه روزی کار می کنند ولی برای جلب رضایت مردم باید در این حوزه بیشتر تلاش صورت گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.