کمیته امداد امام همه ساله در ماه رمضان طرح سراسری همیان مولا را برگزار و کیسه ها حاوی اقلام مورد نیاز این ماه از جمله مرغ ، گوشت ، حبوبات ، روغن ، قند ، شکر ، چای و خرما را به خانوارهای زیر پوشش اهدا می کند.
رضا نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به محدودیت منابع مالی و شناخت کمتر موسسات خیریه و افراد نیکوکار در خصوص این طرح ، در رمضان سال های گذشته همیان مولا به تمامی مددجویان داده نمی شد.
وی با اشاره به اینکه پارسال این کمک غذایی ماه رمضان به 37 هزار خانوار زیر پوشش داده شد ، گفت که حدود 13 هزار خانوار از این سبد غذایی محروم مانده بودند.
نوروزی ارزش ریالی هر همیان مولا را 2 میلیون ریال اعلام کرد و افزود که ماه رمضان امسال تاکنون 2 هزار کیسه میان خانواده های مددجو توزیع شد .
** هماهنگی برای توزیع عادلانه کمک ها
مدیر کل کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه موسسات و مراکز نیکوکاری و خیریه متعددی در استان فعالیت می کنند ، گفت : با هدفمند کردن کمک های این نهادها به فقرا سعی شده تا از دوباره کاری و پرداخت چند باره کمک به تعدادی جلوگیری شود .
وی اضافه کرد : ساماندهی توزیع کمک ها به این صورت است که با دریافت و وارد کردن کد ملی مددجوی زیر پوشش مشخص می شود که آیا فرد از موسسه خیریه دیگر کمکی دریافت کرد یا نه .
نوروزی افزود : پیشتر و به دلیل نبود این ساماندهی ، تعدد در پرداخت کمک به تعدادی از مددجویان رخ می داد که این مساله باعث می شد تا برخی دیگر از مددجویان از کمک برخودار نشوند .
کمیته امداد مازندران حدود 52 هزار خانوار زیر پوشش دارد که 110 هزار نفر را شامل می شود .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.