به گزارش خبرنگار ایرنا ، شورای برنامه ریزی و توسعه استان مازندران روز شنبه دشت 400 هکتاری چمستان نور را به عنوان منطقه ویژه گردشگری و بندر فریدونکنار را هم به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تصویب کرد.
این 2 مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار است برای بررسی و تصویب به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معرفی شود.
علی شادمان روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان نور افزود : در حال حاضر طراحی و جانمایی این منطقه به صورت کامل با در نظر گرفتن تمام امکانات از جمله جایگاه ها، محل های اقامتی، هتل، پارک، و مراکز ورزشی و تفریحی انجام شده است.
وی با بیان اینکه مساحت این منطقه 400 هکتار است ، گفت : ضمن اینکه دیوار کشی این منطقه انجام شد و به دنبال ایجاد بسترهای لازم دیگر در این منطقه هستیم.
فرماندار نور افزود: با فراهم شدن این زیرساخت ها حضور سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این منطقه بیشتر خواهد شد.
شادمان بر لزوم تعامل بیش از پیش دستگاهها برای بهره برداری هرچه زودتر از این ظرفیت های گردشگری شهرستان شد.
فرماندار نور همچنین با اشاره به کمبود آب در استان گفت: این شهرستان با مشکل تامین آب کشاورزی مواجه نیست ولی باید دستگاههای مربوطه در نحوه توزیع عادلانه آب مدیریت لازم را داشته باشند تا شاهد بروز تنش در توزیع نباشیم.
وی همچنین از مسئولان آب و فاضلاب شهری و روستایی خواست تا با برنامه ریزی مناسب در تابستان با حضور گردشگران منطقه مشکل اب نداشته باشند.
فرماندار نور با اشاره به خروج آمریکا از برجام ، گفت : اعلام خروج آمریکا از برجام و اتخاذ تحریم ها چیز تازه های نیست ، جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون درتحریم امریکا بوده است و باید از این موقعیت همانند گذشته در جهت توسعه و پیشبرد کشور بهره ببریم.
شادمان انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس را نشات گرفته از حمایت های مختلف سران کشورهای عربی خلیج فارس از امریکا دانست.
شهرستان نور با جمعیتی دست کم 110 هزار نفر درغرب مازندران واقع است
/1602/1295/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.