معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای افزایش بهره‌وری نهادهای کشاورزی، آب و تولید از تکنولوژی باید بیشتر استفاده کرد.

به گزارش ایلنا از ساری،عزیزاله شهیدی فر امروز در جلسه ارتقای بهره‌وری از آب، خاک که در اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد بر دانش‌بنیان کردن تولیدات کشاورزی به استفاده از دانش و فناوری در بخش کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: نیروی کار، سرمایه و زمین سه ابزار اصلی تولید محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه در نیروی کار، ماشین حرف اول را می‌زند و امروز استفاده از تکنولوژی مهم‌ترین محور و ابزار تولید محسوب می‌شود افزود: برای افزایش بهره‌وری نهادهای کشاورزی، آب و تولید از تکنولوژی باید بیشتر استفاده کرد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:  ما وظیفه‌ داریم تکنولوژی را برای ارتقای تولیدات استفاده کنیم و از رهیافت های دانش‌بنیان حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر جا از دانش و فناوری روز استفاده کردیم در بخش کشاورزی شاهد موفقیت بودیم ،افزود: علیرغم اینکه در زمینهٔ کاشت، داشت و برداشت از تکنولوژی مدرن استفاده می‌کنیم اما هنوز کاربردی نشده است.

شهیدی فر با بیان اینکه امروزه از تراکتورهای تخصصی اراضی کشاورزی بهره‌گیری می‌شود ادامه داد: در زمینهٔ کشاورزی سه پروژه بزرگ ازجمله خط اعتباری مکانیزاسیون در دست اجرا است و بیش از 300 میلیارد تومان ظرف سه چهار سال اخیر در این بخش جذب‌شده و امسال نیز حدود 50 میلیارد تومان اعتبار برای این بخش گذاشته‌شده است.

وی افزود: تسهیلات مکانیزاسیون با سود اندک به متقاضیان داده می‌شود و بانک‌ها نیز در این زمینه همکاری خوبی دارند.

شهیدی فر،از آبیاری تحت‌فشار بعنوان دیگر پروژه‌ها یاد کرد و تصریح کرد: در این بخش 85 درصد اعتبارات بلاعوض به متقاضیان داده می‌شود .

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه افزود: آبیاری کم‌فشار نیز در دستور کار است که  در آبیاری انتقال آب به‌وسیله خطوط لوله صورت می‌گیرد که در آبیاری اراضی کشاورزی و زراعی اهمیت زیادی دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.