به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اصغر احمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران در شهر سیلزده ' زیراب ' در شهرستان سوادکوه ، گفت : بیمه تضمین تولید یکی از بسته های حمایتی دولت از بخش کشاورزی است که امسال برای نخستین بار در مازندران اجرایی شد.
وی با اظهار این که مازندران اولین استانی است که بیمه تضمین تولید را اجرایی کرد ، افزود : این بیمه حمایتی بی اعتمادی را از کشاورز دور خواهد کرد .
احمدی گفت : در بیمه تضمن تولید هر اتفاقی که منجر به کاهش تولید در واحد سطح شود ، اداره بیمه مکلف است تا نسبت به پرداخت خسارت کشاورز اقدام کند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران توضیح داد : هر کشاورز در بیمه تضمین تولید بین 9 تا 15 هزار تومان به بیمه پرداخت می کند و بقیه حق بیمه بر عهده دولت است .
وی با اشاره به سیل دو روز پیش در منطقه سوادکوه که بیشترین خسارت را در شهر زیراب در پی داشت ، گفت : از تمامی کشاورزان مازندرانی می خواهیم تا نسبت به بیمه تضمین تولید اقدام کنند زیرا این بیمه می تواند بسیاری از مشکلات مردم را رتفع کند.
احمدی با بیان اینکه بارندگی دو روز پیش در استان مازندران بعضی از نقاط کوهستانی این استان را درگیر کرد و به کشاورزان خسارت زد ، افزود : متاسفانه بارندگی شدید بخشی از اراضی و مناطق مسکونی شهرستان های سوادکوه ، بهشهر و بخشی از شهرستان گلوگاه را درگیر کرده است .
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه دستگاههای خدماتی در حال برآورد خسارت اولیه هستند ، گفت که بعد از برآورد خسارت اولیه میزان خسارت به هیات دولت ارسال می شود تا با تامین اعتبار نسبت به پرداخت خسارت متقاضیان اقدام شود.
احمدی زمان برآورد خسارت را کمتر از یک هفته اعلام کرد و افزود که به دلیل آن که خسارت ها بیشتر در مناطق کوهستانی بوده ، کارشناسی برآورد خسارت زمان می برد.
وی از مسئولان مناطق خسارت دیده خواست تا هر چه زودتر میزان برآورد اولیه خسارت را به استانداری اعلام کنند.
سیلی که چهارشنبه این هفته در مناطق بالادست شهرستان سوادکوه از جمله شهر زیراب جاری شد ، باعث آبگرفتگی دستکم 80 واحد مسکونی ، قطعی آب این شهر و خسارت به زیرساخت هایی مانند پل و بخش کشاورزی شد.
سیل در بخش یانه سر شهرستان بهشهر و مناطق بالادست شهرستان گلوگاه در شرق مازندران هم به کشاورزان خسارت زد .
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.