به گزارش ایرنا ، محمد اسلامی روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مازندران افزود: بیشتر بکار گیری های غیر قانونی نیروی انسانی در شهرداری ها و در طرح های عمرانی استان گزارش شده است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر نیروها جذب شده فامیلی و خانوادگی است، اضافه کرد: اعتبار قابل توجهی به دلیل جذب غیر قانونی نیروی انسانی در قالب در اختیار گرفتن راننده خودرو و تامین سوخت بر بودجه استان تحمیل می شود.
استاندار مازندران گفت: این درحالی است که طرح های عمرانی در سال های اخیر به دلیل کمبود اعتبار پیشرفت فیزیکی اندکی دارند.
اسلامی افزود: هیات سه نفره تشکیل شده موارد فوق را رسیدگی ویژه می کند و طرح های عمرانی که نیروی انسانی غیر ضروری بکار گرفته اند، اصلاح می شود.
وی گفت: استخدام و به کارگیری نیروی انسانی فقط از طریق آزمون است و در غیر این صورت کاملا غیر قانونی محسوب می شود.
**وجود پنج هزار و 555 طرح عمرانی نیمه تمام در مازندران
استاندار مازندران به وجود پنج هزارو 555طرح عمرانی نیمه تمام در استان اشاره کرد و بیان داشت: با استفاه از توان مردمی و سرمایه بخش خصوصی این طرح ها به اتمام می رسانیم.
وی با اشاره به اهمیت شناسایی اموال، زمین و ساختمان های مازاد و غیر ضروری دستگاه ها، نهاد ها و شرکت های دولتی استان مازندران ، گفت: منابع مالی از محل فروش قانونی این اموال صرف طرح های عمرانی نیمه تمام اولویت دار می شود.
**الزام مدیریت هزینه جاری در دستگاه های اجرایی مازندران
استاندار مازندران در دستور جلسه اعتبارات سال 97 استان گفت که با توجه به کمبود نقدینگی و مشکلات مالی دولت ، همه دستگاه های اجرایی ، نهادها و شرکتی های دولتی باید مدیریت هزینه ای را به درستی اعمال کنند.
اسلامی تاکید کرد: امسال باید 15درصد کاهش هزینه جاری را در دستگاه های دولتی استان داشته باشیم.
وی مصوب اعتبار سال 97 استان مازندران را یک هزارو 665میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: بسیاری از هزینه های دستگاه های اجرایی به دلیل وجود فرایند سنتی و دستی است.
وی با اشاره به اینکه دولت با سرمایه گزاری 400میلیون تومانی زیر ساخت فعالیت اداری الکترونیکی را در استان مازندران فراهم کرده است، گفت: با اتصال به مرکز اطلاعات الکترونیکی دولت در استان بسیاری از فرایند های اداری با کمترین هزینه به نفع مردم اجرا می شود.
وی گفت: بررسی ها نشان می دهد که برای بسیاری از منابع مالی ادارات تله درست شده است که علاوه بر این ارائه خدمات اداری به مردم به کندی و با نارضایتی صورت می گیرد و هزینه جاری را نیز افزایش می دهد.
اسلامی به وجود ظرفیت های بودجه ای کشور در سال جاری اشاره کرد و گفت: اتمام طرح های عمرانی در حوزه آب از اهمیت خاصی در استان برخوردار است.
استاندار مازندران سد سازی ، نشت یابی ، لایروبی رودخانه ها و آببندان ها را در استان مهم و ضروری دانست و گفت: بررسی ها نشان می دهد که با اجرای طرح لایروبی آب بندان ها می توان ظرفیت ذخیره آب کشاورزی را تا 200میلیون متر مکعب افزایش بدهیم.
در حال حاضر مازندران دارای 2سد بزرگ شهید رجایی و البرز و هشت سد کوچک با ظرفیت 325میلیون متر مکعب است.
همچنین 800 قطعه آببندان در مازندران با ظرفیت حدود 370 میلیون متر مکعب نقش مهمی در تامین آب زمین های کشاورزی و پرورش ماهی دارد.
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.