به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی در مراسم معارفه رییس جدید سازمان برنامه ریزی و مدیریت مازندران در ساری افزود : رشد جمعیت و مطالبات مردم در حوزه های گوناگونی ایجاب می کند که واکنش و پاسخگویی به آنها افزایش یابد و یکی از الزمات آن افزایش راندمان مدیریتی و کارکردی است .
استاندار مازندران مطلوب نمودن فضا برای حضور همه جانبه مردم در تمامی عرصه ها بخصوص بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی را لازمه توسعه شتابان استان و پاسخگویی به مطالبات مردم برشمرد و گفت : باید از تمامی فرصت ها و ظرفیت ها با اراده مصمم ، همدلی و یکپارچکی برای حل مشکلات و شتاب بخشیدن به توسعه استان کمک بگیریم .
وی مدیران دستگاههای اجرایی را از هرگونه توسعه پراکنده و بخشی نگری در این زمینه پرهیز داد و افزود : سند توسعه استان بر مبنای برنامه ششم در 12 محور تدوین شده است که باید شاقول حرکت توسعه استان باشد .
** صدای واحد برای توسعه مازندران
اسلامی یکی از ویژگی ها سند توسعه استان را مردم محور کردن توسعه و برون سپاری این وظیفه مهم برشمرد و گفت : باید توسعه برنامه محور استان را با یک شخصیت مدیریتی واحد و همصدا پیش ببریم .
استاندار مازندران هدف از جا به جایی و انتصاب مدیران جدید را تلاش برای حاکم کردن وحدت و یکپارچگی و دیده شدن استان در قالب یک شخصیت دانست و توضیح داد : همواره بحث های گوناگونی در باره انتصابات می شود و تلاش هایی هم از مراکز مختلف قدرت صورت می گیرد ولی برای ما در هر انتصابی یکپارچگی شخصیت مازندرن مهم است تا مدیریت استان بتواند پاسخگوی مردم باشد.
وی نگاه چندگانه به مسایل استان و نبود یکپارچگی در تصمیم گیری و اجرای برنامه های توسعه ای را مهم ترین آسیب و ضربه به روند پیشرفت مازندران ارزیابی کرد و گفت : همه اعم از نمایندگان مجلس ، گروههای سیاسی و شخصیت های صاحب نفوذ باید در مورد مسایل استان به همگرایی برسیم و به عنوان یک تیم کار کنیم تا بتوانیم مشکلات مردم و استان را حل کنیم .
** دو برابر شدن چرخه اقتصادی استان
اسلامی تاکید کرد : امروز اگر مهم ترین دغدغه ما مدیران و مسئولان مازندران همان دغدغه مردم نباشد ، طبیعی است که مردم در روند توسعه با ما همره نشوند .
وی افزود : تحرک بخشیدن به توسعه اقتصادی ، افزایش ظرفیت موجود و رسیدن به اهداف تعیین شده در مازندران تنها در صورتی دست یافتنی است که مردم و بخش خصوصی با ما همراه شوند .
استاندار مازندران به ورود دو هیات اقتصادی از کشورهای منطقه دریای خزر به استان در هفته جاری اشاره کرد و گفت : اگر همراهی مردم و بخش خصوصی باشد ، تنها از طریق همین کشورهای منطقه دریای خزر می توانیم به تمامی اهداف تعریف شده استان دت یابیم .
مازندران دوشنبه تا چهارشنبه این هفته میزبان دو هیات اقتصادی از استان های ولگاگراد و ساراتف روسیه بود .
وی افزود : رفت و آمدهایی که در همین چند ماهه اخیر با کشورهای خزر داشتیم ، زمینه های مساعد و فرصت همه جانبه نهفته را بروز داده است و می توانیم تنها از همین طریق بازار خودمان را توسعه بدیهم و برای محصولات کشاورزی استان ایجاد زنجیره ارزش کنیم .
اسلامی تاکید کرد : اگر بتوانیم از همین ظرفیت استفاده کنیم براحتی قادریم چرخه اقتصادی استان را از 50 تا 60 هزار میلیارد تومان کنونی به سالانه یکصد هزار میلیارد تومان افزایش دهیم .
وی افزود : تحقق هدف صادراتی سه میلیارد دلاری استان هم تنها در ارتباط به همین کشورهای حاشیه دریای خزر امکان پذیر است .
استاندار مازندرن گفت : در صورتی که بتوانیم این اهداف را محقق کنیم که شدنی هم است ، درآمد های دولتی استان هم از حداکثر یکهزار و 300 میلیارد تومان کنونی به پنج هزار میلیارد تومان خواهد رسید .
وی افزود : این اتفاقات هم موجب توانمندی مردم می شود و هم درامدهای دولت را افزایش می دهد .
در این نشست از زحمات 21 ماهه محمود نوربخش درسمت ریاست سازمان برنامه ریزی و مدیریت مازندران قدردانی و مفید غلامی راد به عنوان رییس جدید معرفی شد .
7330/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.