به گزارش ایرنا ، ورزشگاه شهید وطنی با حدود نیم قرن سابقه ، یکی از قدیمی ترین ورزشگاههای مازندران به شمار می رود که در مرکز شهر قائمشهر واقع است .
این ورزشگاه بیش از هشت هزار نفر ظرفیت دارد اما در زمان های خاص مسابقات بخصوص برگزاری مسابقات دربی تا 15 هزار تماشاگر را در خود جای می دهد.
فرسودگی ورزشگاه شهید وطنی یکی از دغدغه های مهم مسئولان باشگاه نساجی ، هواداران این تیم و مسئولان ورزشی مازندران و قائمشهر در سال های اخیر بوده است که در این راستا در آذر ماه سال گذشته مشاور وزیر ورزش و جوانان از این ورزشگاه بازدید به عمل آورد و 310 میلیون تومان اعتبار ملی را برای این ورزشگاه در نظر گرفت .
در اردیبهشت ماه امسال تیم نساجی مازندران پس از 24 سال انتظار با صعود به پله دوم به لیگ برتر صعود کرد و از اینرو آماده سازی ورزشگاه شهید وطنی برای بازی های لیگ برتر بلافاصله پس از صعود تیم نساجی با بازسازی سکوها اغاز شد .
در این راستا علاوه بر مسئولان مازندران ، وزیر ورزش و جوانان از این ورزشگاه بازدید به عمل آورد و این وعده را داد که این ورزشگاه در الویت قرار بگیرد.
همچنین برای اینکه در این ورزشگاه بازی های فوتبال لیگ برتر به صورت استاندارد برگزار شود ، روز گذشته ' چهارشنبه ' سهیل مهدی دبیر کمیته صدور مجوز حرفه ایی فدراسیون فوتبال با حضور در این ورزشگاه به ارائه الزامات مسابقات پرداخت.
الزامات مهم برای آماده سازی مسابقات همچون بازسازی و تعمیر سکوها ، جایگاه اصحاب رسانه ، نورافکن ، اسکوربورد ، اتاق کنفرانس و غیره است که در این شهرستان تخریب ضلع شرقی شهید وطنی در حال انجام شدن است که با تخصیص اعتبار ، جایگاه هوادارن به زودی مرمت خواهد شد.
** حق تیم نساجی و مردم قائمشهر بازی در استادیوم شهید وطنی است
رئیس هیات فوتبال مازندارن در حاشیه بازدید از ورزشگاه شهید وطنی در گفت و گو با خبرنگاران با تبریک صعود تیم نساجی به لیگ برتر ، گفت : هنگامی که تیمی به لیگ برتر صعود کرد باید ساختارها فراهم شود تا این تیم بتواند مجوز حرفه ایی و مجوز بازی برای حضور در مسابقات لیگ برتر را به دست آورد.
غلامرضا بهروان با بیان اینکه ما به عنوان خدمتگذار فوتبال مازندران پیگیر این قضیه هستیم تا قبل از شروع مسابقات این ورزشگاه آماده شود ، افزود : طی این مدت با همت و بسیج استانی و شهرستانی پیگیر آن هستیم تا امکانات و زیرساختها در این ورزشگاه فراهم شود .
وی با اشاره به اینکه بخشی از شرایط این ورزشگاه همچون چمن مصنوعی فراهم است ، بیان کرد : بخشی همچون رختکن بازیکنان ، جایگاه تماشاگران و جایگاه خبرنگاران باید ترمیم و بازسازی شود .
رئیس هیات فوتبال مازندران از توافق ساخت 2 رختکن در این ورزشگاه طی روز گذشته خبر داد و گفت : البته نیازمند اتاق های متعدد همچون اتاق کنترل ، اتاق پزشکی و اتاق ناظر هم هستیم ، زیرا این ورزشگاه فاقد این امکانات است .
به گفته بهروان باید ترمیم و تجهیز این ورزشگاه براساس نقشه انجام شود تا این ورزشگاه برابر مسابقات فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ آماده شود .
وی به زمان کوتاه تا برگزاری مسابقات لیگ برتر اشاره کرد و گفت که باتوجه به زمان برگزاری مسابقات ما باید برای این ورزشگاه حداقل ها را رعایت کنیم .
به گفته رئیس هیات فوتبال مازندران برای سرعت در انجام کار می توانیم ایده هایی را ارائه دهیم که هزینه زیادی را نطلبد و با استاندارد نزدیک باشد.
بهروان با اشاره به اینکه حق مردم این شهرستان و تیم نساجی است که لیگ برتر را در این استادیوم برگزار کند ، گفت : ازشهردار و شورای شهر قائمشهر می خواهیم تا برای تکمیل سریعتر این ورزشگاه کمک کنند زیرا این تیم متعلق به مردم و شورای شهر منتخبان مردم هستند .
رئیس هیات فوتبال مازندران در خصوص اینکه یکی از مشکلات اصلی در این ورزشگاه راه های ورودی و خروجی هواداران است ،گفت : این راه ها باید اصلاح شود تا تردد مناسب برای هواداران فراهم و بتوانیم میزبان خوبی برای تیم ها باشیم .
** اعتبار اولیه 2 میلیارد تومانی برای تعمیر و بازسازی
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، از اعتبار اولیه 2 میلیارد تومانی برای تعمیر وبازسازی ورزشگاه شهید وطنی خبر داد .
غلامرضا رضوی با بیان اینکه هم اکنون سه پیمانکار ، کار را در اختیار گرفته اند ، گفت : تخریب ضلع شرقی استادیوم شهید وطنی انجام شده تا مابقی کارها صورت گیرد .
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قائمشهر تجهیزات استادیوم شهید وطنی را اعم از روشنایی ، اسکوربورد و صندلی اعلام کرد .
رضوی با اشاره به اینکه این ورزشگاه ظرفیت 15 هزار تماشاگر را دارد ، افزود : با طراحی های به عمل آمده بنا است تا به ظرفیت این ورزشگاه تا 2 هزار نفر اضافه شود .
** آغاز احداث پارکینگ در جنب ورزشگاه شهید وطنی
رئیس شورای شهر شهرستان قائمشهر روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پارکینگ نیاز اصلی در مسابقات لیگ برتر است ، افزود : با پیگیری ها به عمل امده میان اعضای شورا و شهرداری با کانون فرهنگی و پرورشی آنان متقاعد شده اند تا از آن مکان به مکان دیگری انتقال یابند تا در این مکان پارکینگ احداث شود .
کانون فرهنگی و پرورشی در جنب استادیوم شهید وطنی واقع شده است.
افشین حسین زاده از توافق شورا با سرمایه گذار برای احداث پارکینگ در مکان کانون فرهنگی و پرورشی خبر داد و گفت که بنا است این پارکینگ در هشت طبقه به بهره برداری برسد .
وی زمان به بهره برداری رسیدن این پارکینگ را تا 6 ماه آینده اعلام کرد .
رئیس شورای شهر قائمشهر همچنین از دیدار اعضای شورا با مدیرکل ورزش و جوانان مازندران خبر دادو افزود :در آن جلسه ستاد اجرایی استادیوم شهید وطنی تشکیل شد و بنا شد تا با آمدن نماینده فدراسیون فوتبال ایران اشکالات به ما ارائه و درصدد رفع آن برآئیم .
7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.