به گزارش خبرنگار ایرنا ، طاهر موهبتی روز چهارشنبه در آیین راه اندازی سامانه استحقاق سنجی بیمه شدگان در بیمارستان امام خمینی ( ره ) ساری افزود : این طرح تاکنون در ١٠٥ بیمارستان دولتی در استان های مازندران ، فارس ، البرز و کرمان راه اندازی شده است .
استحقاق سنجی بیمه شدگان طرحی است که بر اساس آن بیمه شده برای دریافت خدمت از مراکز درمانی از نظر جنسیت ، هم پوشانی و تاریخ اعتبار دفترچه شناسایی و ارزیابی می شود.
این طرح در حال حاضر تنها برای بیمارانی که قرار است در بیمارستان بستری شوند ، اجرا می شود ، ولی در آینده و پس از راه اندازی در تمامی بیمارستان های دارای قرارداد با بیمه سلامت ، در بخش سرپایی هم اجرایی خواهد شد.
در این طرح بیماری که برای بستری به بیمارستان مراجعه می کند ، با ارائه شماره کد ملی سه مقوله مهم چه کسی ، در چه مرکزی و چه خدمتی را دریافت می کند ، ثبت خواهد شد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت حذف هم پوشانی ، شتاب بخشی در نظام ارجاع ، مدیریت هزینه ، مشتری مداری و شفاف سازی هزینه ها را از مزایای طرح استحقاق سنجی اعلام کرد.
موهبتی با اعلام این که 660 بیمارستان دولتی در کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند ، گفت : هم اکنون چهار میلیون و 700 هزار دفترچه بیمه سلامت و تامین اجتماعی دارای همپوشانی است .
همپوشانی دفترچه ها به این معناست که یک فرد دارای دو یا چند دفترچه بیمه پایه مانند تامین اجتماعی ، خدمات درمانی و بیمه سلامت است .
مدیرعامل بیمه سلامت تحقق کامل دولت الکترونیک را تنها انتخاب پیشرفت و توسعه در ارائه خدمات درمانی مناسب دانست و اظهار داشت : با توجه به حجم بالا و گستردگی خدمات درمانی ، بهداشت و سلامت ، باید تا سه سال آینده تمام فعالیت های بیمه ای و درمانی و بهداشتی الکترونیکی شود.
وی اولویت نخست برنامه های بیمه سلامت ایران را استقرار سامانه الکترونیکی بویژه حذف دفترچه ها در پذیرش مردم در بیمارستان های دولتی دانست و افزود : بر اساس برنامه تا پایان شهریور امسال دفترچه در تمام 660 بیمارستان دولتی کشور حذف می شود.
موهبتی حذف خدمات سنتی با کاغذ و فرایند اداری را از مشکلات جدی در ارائه خدمات درمانی دانست و گفت : با الکترونیکی شدن خدمات ، اسناد پزشکی در کشور حذف می شود.
وی افزود : هدف نهائی ما این است که همه مراکز تشخیصی ، دارویی و درمانی اعم از خصوصی و دولتی از طریق پایگاه استحقاق سنجی خدمات را ارائه دهند.
مازندران 24بیمارستان دولتی دارد.
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.