عضو چهار دوره شورای اسلامی شهرساری می گوید: شهردار جوان و خلاق ساری؛ مرکزمازندران را به جایگاهی ازمدل شهری رسانده که باید 20 سال دیگرمی رسید.

"محمد حسن محمدی کیادهی" درگفت وگویی مبسوط با خبرگزاری ایلنا درساری؛ تصریح کرد: مهدی عبوری؛ مرد سازندگی وانسانی با شخصیت بسیاربالاست  و او نه یک شهردار که شهرسازی بی نظیر و ماندگار در استان  و ایران است.

این کارشناس خبره درامورشهری که به پدرشوراها معروف است؛ می گوید: بنابراقتضای شغلی ام تاکنون با 90 شهردار کارکرده ام اما به جرات می گویم که او سرآمد تمام شهرداران استان است  و فاصله اش با شهرداران استان وکشوری یک به 90 می باشد؛ اونخبه است  و استاد شهرسازی !

" محمدی کیادهی" می گوید: درمراسم معارفه بسیاری ازشهرداران حضورداشته ام وحرف ها وبرنامه های زیادی را ازلسان شهرداران شنیده ام اما "عبوری" متفاوت بوده وهست؛ او80 تا 90 درصد وعده ها و برنامه هایش را عملیاتی کرده ؛ شهردارجوان  و متعهد و دلسوزساری حرف وعمل را یکی کرد.

این عضوسابق شورای شهرساری ادامه می دهد: البته منکر زحمات و تلاش های دیگرشهرداران محترم نیستم اما تلاش و زحمات شهردارکنونی مرکزمازندران ازجنس دیگری است؛ شهرداران دیگرشاید درطول 5 سال ، پنج پروژه بزرگ را افتتاح کردند اما مهدی عبوری کاری کرد کارستان؛ او ساری را متحول  و انقلابی درعرصه شهرسازی به راه انداخت؛ عبوری پروژه هایی را که از بیست سی سال گذشته کلنگ خورده و یا نیمه تمام مانده بودند؛ به پایان رساند  و چهره ساری را تغییر داد و امروز مردم با افتخار از شهری سخن می گویند که به  یک  مرکزبزرگ تفریحی و گردشگری تبدیل شده  و ارزش یکی دوشب ماندن را دارد؛ شهری که درگذشته فقط با امامزاده هایش مشهور بود و امروز پارک ملل و بوستان ولایت را دارد و به شهری نمونه والگویی تمام عیار تبدیل شده است.

او می گوید: در روزگاری روزنامه نگاری نوشت  من وارد ساری که شدم به روستایی بزرگ شبیه بود تا مرکزمازندران وامروز به خود می بالیم که پروژه های بزرگی درساری اجرا و تمام شده و به عبارتی ساری درعرصه سازندگی  و مدل یک شهرمدرن کارش خاتمه یافته ومردم تغییرات بی نظیردرشهرشان را درک می کنند.

این عضو باسابقه شورای شهر ساری می گوید: شهردار ساری یک مهندس، یک شهرساز قهار و یک روانشناس بی نظیراست؛ اگرقراربود ساری با روند گذشته ساخته شود قطعا بیست سی سال دیگربه نقطه ای می رسیدیم که امروزدرآن هستیم ومبالغه نیست که بگویم "عبوری" ساری را 20 سال به جلو برد.

تعدد پارک ها؛ فراوانی مراکز تفریحی  و گردشگری؛ خروج شهر ازبن بست  و بازگشایی خیابانها وایجاد زیرگذرگاه ها و ایجاد پارک های بیشمار و... اینها مشخصات شهری است که تا 10 سال گذشته خبری ازآنهاد نبود؛ "محمدی کیادهی" می گوید: شهرداران خوب و شایسته ای درگوشه و کناراستان و کشورداریم اما شهردارساری ؛ شهرسازی کرده تا شهرداری؛ قبول کنید که فعالیت همزمان 500- 600 پیمانکار با صدها کارگردرشهری که زمانی استاندارد نبود؛ بسیاردشوار است اما عبوری؛ مرد بحران ها وغلبه برمشکلات بوده وهست و اگرامروز کارها متوقف شده مبین بی انگیزگی وعدم خلاقیت شهردار جوان و پرتلاش نیست؛ او کارش را تمام کرده ومردم ، بهترین داوراین عرصه اند.

این عضو سابق شورای شهرساری می گوید: اگرچه انتظارات مردم ازشهردارساری بالا رفته اما می توان ادعا کرد که پروژه شهرسازی درمرکزمازندران پایان یافته وبه نظر من اگرافرادی برعملکرد شهرداری نقد دارند؛ با توجه به واقعیت ها فعالیت های بی نظیرشهردارساری را تجزیه و تحلیل کنند.

او می گوید: برخی افراد که گویی قصد دارند شیطنت کنند درقلم و زبان خویش می گویند؛ کارها متوقف شده بلی من هم می گویم پارک ملل متوقف نشده تمام شده؛ پارک و بوستان ولایت متوقف نشده اتمام یافته، پل کابلی متوقف نشده خاتمه یافته، پل زغال چال متوقف نشده پایان یافته و زیرگذر میدان فرح آباد متوقف نشده تمام شد.ببینید پارک شهید زارع ساری تحویل داده شد لطفا بروید و داخل آن را هم مشاهده نمایید؛ قطعا ذهنیت شما به عملکرد شهردار تغییر خواهد یافت. امروزطرح زیرگذرهلال احمرآغازشده و چندین کانال درحال احداث هستند وعملیات سازندگی همچنان ادامه دارد. به نظرمن پروژه بزرگ سازندگی درساری تمام شده و اگر بخواهم نظرم را درباره مشکلات و موانع پیش روی شهرداران و شهرساری بگویم بی شک خواهم گفت؛ بزرگ ترین مشکل؛ مشکل مالی است.

او ازتلاش خستگی ناپذیرشهردارساری برای اجرای طرح های عمرانی اظهارشگفتی کرده و می گوید: این جوان خوش فکر و ساعی زمانی که به شهرداری آمد بودجه شهرداری 90 میلیارد تومان بود و کاربه جایی رسید که بودجه سالانه شهرداری به 600 میلیارد تومان افزایش یافت واین درحالی بود که حجم کارهای انجام شده به 1500 میلیارد تومان بالغ شد و این یعنی جسارت درانجام کارهای بزرگ و زمانی که 100 هزارنفرساروی دریک جشن بزرگ به دعوت شهردارخود لبیک می گویند و می آیند یعنی ... یعنی تایید مدیران شایسته و ارزشی!

او درادامه این گفت و گو، وظیفه شورای شهر را بسیارخطیر و مهم دانست و با تاکید براین که یک شورای خلاق و پیشرو می تواند موتورتوسعه شهرباشد؛ ادامه می دهد: منتخبان مردم درشورا قطعا افرادی  با تجربه و متخصص هستند و توانایی لازم را برای برنامه ریزی درحوزه های مختلف اجتماعی- اقتصادی وفرهنگی دارند.

"محمدی کیادهی" می گوید: شورایی می تواند موتورمحرک توسعه شهری باشد که با آگاهی مشکلات را درک کرده و با تصویب قوانین لازم ، مشکلات را ازدوش دولت و مردم برداشته وخدای ناکرده چوب لای چرخ شهردار و شهرداری نگذارد.

او ادامه می دهد: قانون جایگاه شایسته ای برای شورای شهرتعیین کرده و منتخبان مردم دراین نهاد نباید خود را دست کم گرفته و زمان را به بطالت بگذرانند؛ نمایندگان مردم می توانند مقامات استانی  و مدیران کل را به شورا دعوت نموده و مطالبات مردم را ازآنان بخواهند؛ آیا امروزشورای شهردراین جایگاه است؟

عضوپرسابقه شورای شهرساری و این کارشناس خبره مسایل شهری  با تاکید بر این که رای مردم بالاترین نقطه اتکاء و قدرت اعضای شوراها به شمارمی آید؛ گفت: اگرچه درقانون شوراها اشکالاتی وجود داشته و نیازبه اصلاحاتی دارد اما برخلاف دوره های اول و دوم ؛ منتخبان مردم دردوره ای بعدی اگر چه دارای تخصص های لازم بوده وهستند اما تجربه آنچنانی درامرشورا نداشته و عملکردشان دربرخی مقاطع موجب می شود که حوزه عملکردی آنان دربخش های مختلف شهری محدود و بیشتردرحد نظارت و اخطارباشد!

"محمدی کیادهی" می گوید: قانون گذار و سیاستگذار برای شوراها 23 وظیفه تعیین کرده یعنی می تواند درحوزه هایی همچون آب وبرق وگاز، مسایل فرهنگی و...تصمیم گیری کند؛ اما اکنون محدود به نهاد شهرداری وحوزه های تحت پوشش این نهاد شده است؛ چرا این چنین شده است؟

وی از نوع نگاه برخی اعضای شوراها به این نهاد و این که دراین نهاد مهم وتاثیرگذار به دنبال چه مسایلی هستند؛ به شدت انتقاد کرده و می گوید: هیچ یک ازمدیران کل و مسئولان به هنگام دریافت حکم مسئولیت قسم نمی خورند اما اعضای شورا به کلام الله قسم می خورند که حافظ منافع مردم باشند و از جایگاه نهاد شورا سوء استفاده نکنند و به دنبال منافع شخصی نباشند؛ آیا به عنوان مهمترین وظیفه خود که انتخاب شهرداراست؛ اهداف نظام و دولت و مطالبات مردم  و مشکلات آنها دراین گزینش لحاظ می شود.

وی تعامل شوراها وشهرداران منتخب را فاکتوری بسیارمهم برای پیشبرد برنامه های شهری وشتاب بخشی به روند توسعه همه جانبه عنوان کرد و گفت: شرایط باید به گونه ای باشد که درفضایی دوستانه و منطقی ؛اعضای شورا وشهردار برای عمران و توسعه شهرها همفکری وهمیاری نمایند و شوراها اجازه دهند شهردار منتخب کارکند و اگر یک  روزی ازاعضای شورا انتقادی کرد به فکراستیضاح نیفتند که بازخوردی کاملا منفی درمیان مردم خواهد داشت.

وی به عنوان رییس نهاد شورای اسلامی کارشهرداری ساری درباره وضعیت کارگران شاغل دربخش های مختلف شهرداری و سازمان های زیرپوشش این نهاد و برخی مشکلات موجود مطالبی را بیان داشت و گفت: مدیریت شهرداری ساری همت خود را به کارگرفته تا حق وحقوق کارگران پرتلاش و زحمتکش به طورکامل پرداخت شده وحقی ازکارگران تضییع نگردد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.