استاندار مازندران گفت:ارائه ویزای فرودگاهی برای گردشگران ازبکستان و مازندران می شود سبب توسعه گردشگری و تجارت دو منطقه می شود.

به گزارش ایلنا از ساری،محمد اسلامی عصر امروز در دیدار با سفیر ازبکستان در ایران به برگزاری نمایشگاه مشترک بین ایران و ازبکستان تاکید کرد و اظهار داشت:  برگزاری نمایشگاه فرصت مناسبی است تا نیازهای دو کشور در آن شناسایی شده و فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری دو منطقه را معرفی می کند.

وی مبادله هیاتهای تجاری و اقتصادی  را از الویت های دیگر همکاری مازندران و ازبکستان عنوان کرد و افزود: ارائه ویزای فرودگاهی برای گردشگران ازبکستان و مازندران می شود سبب توسعه گردشگری و تجارت دو منطقه می شود.

استاندار مازندران به ظرفیت مازندران در بخش های مختلف همچون گردشگری و کشاورزی اشاره کرد و گفت: وجود چنین ظرفیت هایی در استان می تواند تبادل در بخش های مختلف با ازبکستان را فراهم کند.

وی افزود: می‌توانیم اولین اجلاس تجاری بین دو منطقه را اجرا کنیم و علاوه بر این می‌توان ویزای فرودگاهی بین دو منطقه برای تبادل گردشگر صادر کرد.

استاندار مازندران گفت : در راستای تباد ل گردشگر بین مازندران و ازبکستان به دلیل وجود تاریخ و فرهنگ مشترک بین دو منطقه می‌توانیم تفاهماتی داشته باشیم و باید از این ظرفیت و فرصت برای توسعه تبادلات استفاده کنیم.

اسلامی با بیان اینکه ایران و ازبکستان ریشه تاریخی و فرهنگی مشترک و کهن دارند عنوان کرد: باید به این ظرفیت نیز برای توسعه تبادلات دو منطقه توجه اساسی شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.