استاندار مازندران گفت: اجرای طرح تنفس جنگل موجب ایجاد بحران در صنایع شده که در پی آن بحران کارگری را هم به همراه داشته است.

به گزارش ایلنا از ساری،محمد اسلامی بعدازظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی  که با حضور هاشمی معاون وزیر کشور و مدیران دستگاه اجرایی در ساری برگزار شد ،اظهار داشت: از سال 95 برآن شدیم تا محرک های اقتصادی استان را که دارای ویژگی های مردم محور،دانش بنیان ،درون زا و برون نگر باشد را شناسایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه جلسه شورای اقتصاد مقاومتی در شهرستان ها با محوریت فرمانداران برگزار می شود، افزود: یکی از حوزه های مهم توسعه و بهره برداری از معادن ایجاد زنجیره اولیه و توسعه صنایع اولویت دار معدنی با احداث کارخانه های فرآوری معدنی است.

استاندار مازندران با بیان اینکه تمامی شهرک های صنعتی مازندران آنالیز شده است گفت: طی هفته با تیم یازده نفره فعالیت های این شهرک ها بازدید می شود تا با حمایت از تولید بازار را گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه حلقه مفقوده اقصادی در استان زیاد است ادامه داد:استان مازندران از 2600 سوله برخوردار است که از این تعداد 1000 سوله فعالیت می کنند.

اسلامی با اعلام اینکه امسال 400 میلیون دلار صادرات از استان مازندران داشته ایم ،گفت:هدف گذاری ما تا پایان برنامه ششم 3 میلیارد دلار است.

وی تمرکز بر نیروگاه های برق کوچک محلی راعمده فعالیت مازندران عنوان کرد و افزود:امسال سه پروژه نیروگاه زباله سوز در استان به بهره برداری می رسد که می تواند روزانه 800 تن زباله را سوزانده و برق تولید کند.

اسلامی گفت:9 سرفصل در بخش کشاورزی برنامه ریزی شد اما با اجرای طرح تنفس جنگل موجب ایجاد بحران در صنایع شده که در پی آن بحران کارگری را هم به همراه داشته است.

وی پرورش گیاهان دارویی در اراضی شیب دار را از دیگر رویکردهای استان در جهت ارتقای اقتصاد بیان کرد و افزود: در حال حاضر 250 گلخانه سرپوشیده و 7هزار هکتار فضای گلخانه ای رو باز در استان وجود دارد.

اسلامی یکی دیگر از محورهای محرک در اقتصاد استان را فرهنگ و هنر برشمرد و گفت:استفاده از ظرفیت های فرهنگ و هنر بومی و توسعه و گسترش جشنواره های بومی اهدافی است که در این حوزه دنبال می شود.

وی تصریح کرد:اجرای برنامه های فرهنگی می تواند در ارتقای اقتصاد استان اثر گذار باشد با یادآوری اجرای برنامه فرهنگی اینکه نوروز امسال بیش از 6 میلیارد و 180 میلیون تومان گردش مالی داشته است.

استاندار مازندران استفاده از ظرفیت های آبندان ها در تامین آب کشاورزی ،گردشگری و پرورش ماهی را محور ارتقای اقتصاد در منابع آب عنوان کرد.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.