خبر شمال نوشت : زنان ما با ویژگی‌های منحصر به ‌فرد در مسئولیت‌پذیری، دقت، پاکدستی، بی‌حاشیه بودن و...تجربه‌های موفق در حوزه مدیریتی را رقم زدند. هیچ دلیل عقلی و منطقی بر عدم حضور زنان درمدیریت وجود ندارد؛ تنها انحصارطلبی مردانه و تسلط نگرش آنهاست .
باتوجه به اینکه فعالان سیاسی و اجتماعی بارها و بارها به حضور زنان در کابینه و معاونت‌ها و استانداری و فرمانداری و... تاکید داشتند، متاسفانه هراندازه تلاش بیشتر بود، دسترسی به نتیجه دورتر ، چون این مورد ، یک پارادوکس را در مردان مشخص می‌کند، چرا که از یک سو به لزوم حضور و مشارکت زنان در جامعه و دولت اشاره می‌کنند و از سوی دیگر در مقام عمل خلاف این گفته خود عمل کرده و راهی برای ورود زنان به مدیریت‌های کلان را نمی‌گشایند.
زنان نخبه و فرهیخته، سرمایه‌های هر استان محسوب می‌شوند و باید با توجه به اصل تعهد آنها، از این قشر به‌عنوان جمعیتی تاثیرگذار در فعالیت‌های مختلف استفاده شود.
رییس‌جمهوری در مقابل مطالبات و پاسخ به شعارهای انتخاباتی خود و عدم انتخاب وزیر زن ( اما نشد) در جمع استانداران سفارش اکید می‌نمایند، امرمی کنند و دستور می‌فرمایند که ' در برابر شرایط مساوی در احراز مدیریت از زنان استفاده کنید ' ، دقت شود شرایط مساوی ، که گویا تاکنون برای رییس‌جمهوری این فرصت به‌وجود نیامد و به استانداران با سهمیه 30 درصدی سپردند و با نگاه و دقت بیشتر گویا در اکثر استان‌ها و خصوصا در مازندران این شرایط مساوی نیز به‌وجود نیامده است.
هرچند استاندار جهادی و با اقتدار ما هم به مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌ها ابلاغ کردند که در برابر شرایط مساوی و سهمیه 30 درصدی از بانوان فرهیخته و توانمند در مدیریت‌ها استفاده نمایند. بازهم این شرایط نامعلوم است.
همچنان که استانداران قبلی در قطار مدیریتی خود، بلیتی از این قطار را دراختیار بانوان فرهیخته وتوانمند قرار ندادند ، استاندار دولت دوازدهم، مهندس اسلامی نیز بنا به گفته‌اش که به دنبال ارتقا جایگاه مدیریتی زنان در مناصب مختلف می‌باشد، چرا از خود شروع و معاون زن انتخاب نمی‌کند؟
متاسفانه بر اساس آمار رسمی اعلام شده در استان مازندران در تصدی‌گری زنان در مناصب اداری 8 درصد و حضور آنان در مدیریت ارشد، تنها 1 درصد است. موفقیت مردان در لابی‌گری‌ها و باورهای غلط، عامل اصلی حضور کمرنگ زنان در عرصه مدیریتی بیان شده است.
آیا تدبیر مهندس اسلامی و نگاه مدیریتی وی نه حمایتی، این تابوهای انتصاب را خواهد شکست.
در زمینه بهره‌گیری هر چه بهتر از توانمندی بانوان باید تجدید نظر صورت گیرد. در این تجدید نظرها، تلاش‌های استاندار، کی به ثمر می‌نشیند، جای تامل است. و اما آیا استاندار جهادی با آن چهره مصمم و قدرتی خود که در ابتدای کاردر استانداری دوری از لابی‌گری را مطرح نمود! و همه چیز را براساس توانمندی و شایسته‌سالاری خواستار شد، روزی که از این قطار مدیریت پیاده می شود، رضایت زنان نخبه شمالی ازمدیریت وی چند درصد خواهد بود ؟ یک درصدی یا بیشتر ؟
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.