به گزارش خبرنگار ایرنا ، خدیجه نیزاری روز پنجشنبه در حاشیه بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز مازندران در اردوگاه دانش آموزی بادله ساری در جمع خبرنگاران افزود: زیربنای این پروژه ها بیش از یک میلیون و 600 هزار متر مربع است که برخی از آنها به دلیل نبود اعتبار کافی متوقف شده اند .
وی ادامه داد : وضعیت تعهدات و تحقق جشنواره های خیرین مدرسه ساز در کل کشور از سال 59تا پایان سال گذشته 78 هزار و 870 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این مقدار تعهد تاکنون 52 درصد محقق شده است.
گفتنی است که خیرین سالانه در طی جشنواره ای سهم خود برای سال جدید را اعلام می کنند و امسال بیستمین جشنواره خیرین استان مازندران است .
رئیس ستاد پشتیبانی بانوان خیر مدرسه ساز کشور گفت : تعداد پروژه های تحویلی مردمی و مشارکتی کشور از سال 5٧ تا پایان سال گذشته 14 هزار و 400 پروژه با بیش از 6٧ هزار کلاس با زیربنای بیش از هشت میلیون مترمربع بوده است
**خیرین دست دولت را در شرایط کنونی بگیرند
رئیس ستاد پشتیبانی بانوان خیر مدرسه ساز کشور گفت : با توجه به شرایط کنونی و دغدغه های مالی دولت، خیرین دست دولت را در به پایان رساندن پروژه های نیمه تمام بگیرند.
نیزاری افزود : هدف اغلب خیرین انجام کار خیر در جهت برداشتن باری از دوش مردم و دولت است که از درون و فطرت و ماهیت عقلانی آنها فرمان می گیرد.
وی با اشاره به اعتبارات محدود دولت در بخش مدرسه سازی گفت: اعتبارات دولتی برای اتمام پروژه کافی نبوده و باید دست دولت را فشرد.
رئیس ستاد پشتیبانی بانوان خیر مدرسه ساز کشور بزرگ ترین دغدغه خیرین را اتمام پروژه ها دانست و بیان کرد : در برخی استان ها خلف وعده های زمانی و بدقولی پیمانکار از دغدغه های خیرین است و همچنین دیرکرد در برخی اعتبارات مشارکتی وجود دارد .
نیزاری با تاکید بر اینکه در شرایطی که حمایت های دولت هم بخاطر شرایط موجود تقلیل یافته است ، ادامه داد : در چنین شرایطی همراهی بیشتر خیرین ، برای اتمام پروژه های نیمه تمام و حل مشکلات مردم را می طلبد .
بنا برامار در حال حاضر نزدیک به 30 هزار خیر مدرسه ساز در کشور فعالیت دارند.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.