به گزارش خبرنگار ایرنا ، این تفاهم نامه در پی سفر هیاتی به سرپرستی فرماندار فلاورجان و بازدید و آشنایی آنان با توانمندی های این شهرستان در بخش های مختلف ، چهارشنبه شب به امضای یحیی یوسف پور فرماندار محمودآباد و اصغر هدایت فرماندار فلاورجان رسید.
هیات فلاورجانی را علاوه بر اعضای شورای اسلامی و شهردار آن شهر ، تعدادی از مدیران بخش خصوصی همراهی کردند.
فرماندار محمودآباد روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که تفاهم نامه همکاری پس از بررسی های میدانی کارشناسان دو شهرستان از توانمندی های یکدیگر و دستیابی به این نتیجه که ظرفیت ها و تجارب دو طرف می تواند مکمل یکدیگر باشد ، به امضا رسیده است.
یوسف پور محور اصلی و مقدماتی همکاری محمودآباد و فلاورجان را موضوع گردشگری دانست و افزود : در مجموع این تفاهم نامه با هدف کمک به رشد ، پیشرفت و توسعه دو شهرستان در تمامی ابعاد اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و علمی بهره گیری از قابلیت ها و ظرفیت های موجود امضا شده است.
وی بستر سازی دو طرف برای برگزاری تورهای گردشگری اعم از تفریحی ، سلامت و پزشکی با کیفیت و قیمت مناسب برای اهالی دو شهرستان ، برگزاری دوره های توانمند سازی حرفه ای جامعه هدف دو شهرستان بویژه جوانان در رشته های مختلف صنایع دستی ، امور هنری و فرهنگی و همچنین مشاغل خانگی برای بانوان را از مفاد تفاهم نامه برشمرد.
فرماندار محمودآباد گفت : بستر سازی برای برگزاری مراسم و آیین های مذهبی مثل محافل قرآنی ، ادبی ، جشنواره ها و سوگواره ها و برنامه های هنری و تفریحی و سرگرمی ، میزهای اقتصادی و سمینارهای فرصت های سرمایه گذاری و دوره های شایسته پروری با حضور اساتید مطرح ملی و استانی هم از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
وی بسترسازی برای همکاری و مشارکت دانشگاههای معتبر و مراکز علمی و پژوهشی دو شهرستان با یکدیگر بویژه در اجرای پروژه های پژوهشی مشترک ، همکاری و مشارکت مدیریت شهری برای انتقال تجربیات و اجرای پروژه های مشترک با اولویت درآمد پایدار شهری ، نامگذاری نمادین یک روز و همچنین خیابانی در دو شهر به نام فلاورجان و محمودآباد و همچنین ایجاد بازارچه های مشترک برای ارایه محصولات و خدمات با کیفیت یکدیگر را از دیگر مفاد این تفاهم نامه معرفی کرد .
** معرفی فلاورجان
شهرستان فلاورجان با پهنه ای حدود 500 کیلومتر مربع در هشت کیلومتری جنوب غرب اصفهان واقع است و با جمعیتی در حدود 250 هزار نفر دومین شهرستان پرتراکم استان اصفهان به شمار می رود.
این شهرستان به مرکزیت فلاورجان دارای هفت شهر فلاورجان ، پیربکران ، قهدریجان ، کلیشاد و سودرجان ، ابریشم ، ایمانشهر و بهاران است که 55 روستا هم دارد .
فلاورجان به خاطر گذر دنباله دار و طولانی زاینده رود از دشت های آن ، از قطب های کشاورزی استان اصفهان است که در زمین های آن محصولاتی چون برنج ، گندم ، سیب زمینی ، پیاز و صیفی و انواع گل های زینتی کشت می شود.
این شهرستان در عین حال به خاطر قدمتش ، دارای جاذبه های گردشگری تاریخی زیادی مانند مسجد جامع فلاورجان ،‌ مسجد جامع اشترجان ، عبادتگاه ساراخاتون ، بقعه پیربکران ، گورستان کهن کلیمیان و دیگر آثار تاریخی است .
** محمود آباد کجاست ؟
محمودآباد از شهرستانی مرکزی مازندران و نزدیک ترین شهر ساحلی استان به پایتخت کشور است . این شهرستان از شمال به دریای خزر ، شرق به فریدونکنار ، غرب به نور و از جنوب به آمل محدود می شود و با توجه به بهره مندی از ویژگی های خاص از جمله در اختیار داشتن باریک ترین پهنای ساحل خزر ، به شهر ویلاها و مراکز تیفریحی بویژه برای نهادهای دولتی و غیردولتی تبدیل شده است .
جمعیت این شهرستان بیش از یکصد هزار نفر برآورد شده است .
ارائه‌ خدمات ‌گردشگری ، ماهیگیری‌ و کشاورزی شغل اصلی ساکنان این شهرستان است . مهم‌ترین محصولات این منطقه را برنج و مرکبات تشکیل می‌دهد . سبدبافی ، گلیم بافی ، جاجیم بافی ، سفال ، ظروف و مجسمه های چوبی ، بافتن پارچه ها و دست بافت های سنتی هم از مهم ترین صنایع دستی محمود آباد به شمار می‌آید.
ساحل دریای سرخ رود در محمودآباد یکی از پرجاذبه ترین مناطق گردشگری مازندران است و با زیبایی تالابی به همین که همه ساله میزبان دهها هزار بال پرنده مهاجر است ، نام تکمیل می شود.
شهرستان محمودآباد تنها شهری در مازندران است که نسبت به وسعت کم خود دارای دانشگاههای بسیاری است و همین وضعیت سبب رونق تحصیل و رفت و آمد دانشجویان به این شهرستان شده است . هم اکنون دانشگاه پیام نور ، دانشگاه نیما، دانشگاه خزر ، دانشگاه کاوش ، دانشگاه پسران محمودآباد (دولتی) ، دانشگاه صنعت نفت (دولتی) ، دانشگاه علمی و کاربردی بیشه کلا و دانشگاه آزاد در محمود آباد فعالیت دارد.
محمود آباد دارای 2 شهر محمود آباد و سرخرود و 86 روستاست .
7326/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.