به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، محمد اسلامی در همایش بزرگ سفیران هدایت و سربازان ولایت که با حضور حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی برگزار شد ، افزود : این میزان تسهیلات میان 6 هزار و 600 نفر مستمری بگیر استان مازندران توزیع شد .
وی با اشاره به این که محرومیت زدایی از برنامه و اولویت های مهم دولت و استان در سال 96 بوده و همچنان تداوم دارد، گفت: سیاست دولت در این راستا بر این است تا اقشار مستمری بگیر با دریافت تسهیلات و ایجاد اشتغال، توانمند شوند و در چرخه تولید و اقتصاد حاضر شوند .
استاندار مازندران از بیکاری و کمبود آب بعنوان دغدغه های اصلی استان یاد کرد و اظهار داشت: با فرهنگ مردم این خطه سرسبز شمال کشور و اعمال مدیریت تلاش داریم با ساز و کارهای جایگزین از طریق توسعه مشاغل خرد و خانگی ایجاد اشتغال نموده و نرخ بیکاری را کاهش دهیم .
گفتنی است که بر اساس گزارش مرکز آمار کشور نرخ بیکاری در استان مازندران پارسال یک و 6 دهم درصد کاهش یافته است و از 11 و 6 دهم درصد سال 95 به 10 درصد در سال گذشته کاهش یافت .
استاندار مازندران با اشاره به کاهش 11 درصدی نزولات آسمانی در استان در سال ابی جاری ، افزود: برنامه هایی را بصورت کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت برای مدیریت درست منابع آب و رفع این دغدغه در دست برنامه ریزی و اجرا داریم .
نماینده عالی دولت در مازندران همچنین بحث آسیب های اجتماعی و فرهنگی در بخش های مختلف را از دغدغه های اساسی برشمرد و عنوان کرد : با تعامل دستگاه ها و هماهنگی یکپارچه بحث آسیب های اجتماعی را در قالب برنامه یی جامع و اورژانس اجتماعی پیگیری می کنیم.
اسلامی با اشاره به این که مردم مازندران در روند پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش آفرینی ویژه داشتند، گفت: مازندرانی ها با حضور معنادار خود، خط شکن جبهه ها بودند .
وی ادامه داد : اهدای 10 هزار و 400 شهید در جنگ تحمیلی به انقلاب اسلامی و حضور در تمامی جبهه های مقاومت گواه پیش قدمی مردم مازندران در راه انقلاب است .
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.